Lecturer(s)
|
-
Karásek Jan Jindřich, MgA.
-
Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
|
Course content
|
1. The concept of modern art 2. Impressionism, Neo-impressionism 3. Post-impressionism, Art Nouveau 4. Fauvism, Expressionism 5. Cubism, Futurism 6. Russian artistic avant-garde 7. Dadaism 8. Metaphysical painting 9. Surrealism 10. Bauhaus
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
- Participation in classes
- 8 hours per semester
- Home preparation for classes
- 42 hours per semester
- Preparation for examination
- 50 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Základní znalost dějin umění: Studenti by měli mít základní povědomí o vývoji umění v historii alespoň do 19. století. Tímto základem by měli být obeznámeni s významnými uměleckými směry, umělci a jejich díly. Kulturní a historické povědomí: Studenti by měli mít základní znalost kulturních a historických událostí, které ovlivnily společnost a umělecký vývoj v období od roku 1850 do roku 1950. Tímto by měli být schopni porozumět kontextu a vlivům na umělecké díla. Schopnost kritického myšlení: Studenti by měli mít schopnost analyzovat a interpretovat umělecká díla, a to nejen z hlediska jejich formy, ale také z hlediska jejich významu a kontextu. Kritické myšlení je důležité pro diskusi a hodnocení uměleckých projevů. Komunikační dovednosti: Studenti by měli být schopni vyjadřovat své myšlenky a názory o uměleckých dílech a diskutovat s ostatními studenty a učitelem. Dobré komunikační dovednosti jsou klíčové pro aktivní účast na diskuzích a prezentaci vlastního postoje. Otevřenost a zájem o umění a společnost: Studenti by měli mít otevřený přístup k umění a zájem o jeho vztahy se společností. Měli by být motivováni prozkoumat a porozumět spojitostem mezi uměleckými projevy, politikou, společenskými událostmi a kulturním kontextem. |
Základní znalost dějin umění: Studenti by měli mít základní povědomí o vývoji umění v historii alespoň do 19. století. Tímto základem by měli být obeznámeni s významnými uměleckými směry, umělci a jejich díly. Kulturní a historické povědomí: Studenti by měli mít základní znalost kulturních a historických událostí, které ovlivnily společnost a umělecký vývoj v období od roku 1850 do roku 1950. Tímto by měli být schopni porozumět kontextu a vlivům na umělecké díla. Schopnost kritického myšlení: Studenti by měli mít schopnost analyzovat a interpretovat umělecká díla, a to nejen z hlediska jejich formy, ale také z hlediska jejich významu a kontextu. Kritické myšlení je důležité pro diskusi a hodnocení uměleckých projevů. Komunikační dovednosti: Studenti by měli být schopni vyjadřovat své myšlenky a názory o uměleckých dílech a diskutovat s ostatními studenty a učitelem. Dobré komunikační dovednosti jsou klíčové pro aktivní účast na diskuzích a prezentaci vlastního postoje. Otevřenost a zájem o umění a společnost: Studenti by měli mít otevřený přístup k umění a zájem o jeho vztahy se společností. Měli by být motivováni prozkoumat a porozumět spojitostem mezi uměleckými projevy, politikou, společenskými událostmi a kulturním kontextem. |
learning outcomes |
---|
Describe the key artistic trends and solitaires of fine art 1850-1950 |
Describe the key artistic trends and solitaires of fine art 1850-1950 |
Explain and characterize different artistic subcultures and their influence on society |
Explain and characterize different artistic subcultures and their influence on society |
Understand the interrelationship between subcultures and mainstream art |
Understand the interrelationship between subcultures and mainstream art |
Understand and explain the political, social and cultural situation of the given country/region in the period 1850-1950 |
Understand and explain the political, social and cultural situation of the given country/region in the period 1850-1950 |
Explain the relationship between art and political, social and cultural events in the period 1850 - 1950 |
Explain the relationship between art and political, social and cultural events in the period 1850 - 1950 |
Skills |
---|
Ability to interpret and analyze works of art from the period 1850-1950. |
Ability to interpret and analyze works of art from the period 1850-1950. |
Ability to discuss artistic trends, subcultures and their influence on society. |
Ability to discuss artistic trends, subcultures and their influence on society. |
The ability to express and defend one's own opinions and attitudes towards works of art. |
The ability to express and defend one's own opinions and attitudes towards works of art. |
The ability to connect political, social and cultural events with artistic expressions. |
The ability to connect political, social and cultural events with artistic expressions. |
Ability to apply professional thinking and analytical skills to works of art and their context. |
Ability to apply professional thinking and analytical skills to works of art and their context. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Lecturing |
Lecturing |
assessment methods |
---|
Written examination |
Written examination |
Recommended literature
|
-
Lamač, Miroslav. Myšlenky moderních malířů : od Cézanna po Dalího. 4., přeprac. vyd. Praha : Odeon, 1989. ISBN 8020700870.
-
Pijoan, J. a kol. Dějiny umění, sv. 1-10. Praha : Odeon, 1991.
|