Course: World of Graphic Design 2

» List of faculties » FMK » KAGD
Course title World of Graphic Design 2
Course code KAGD/MD2SD
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
Course content
- from navigation to emotion - technology in graphic design - poster not only as an information platform - Bauhaus and modernism in graphic design - graphic design in the music and film industry - working with print and electronic magazines

Learning activities and teaching methods
unspecified
prerequisite
Knowledge
General cultural overview.
General cultural overview.
learning outcomes
- vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu
- vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu
- the student will list the means of information graphics - the student defines the role of information graphics in everyday life - the student explains his/her own opinion on different approaches to thinking and the use of technology in graphic design - the student describes the importance of the poster as an information platform and as a collector's artefact - the student will list print and internet resources containing interesting graphic design implementations
- the student will list the means of information graphics - the student defines the role of information graphics in everyday life - the student explains his/her own opinion on different approaches to thinking and the use of technology in graphic design - the student describes the importance of the poster as an information platform and as a collector's artefact - the student will list print and internet resources containing interesting graphic design implementations
Skills
- vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra
- vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra
- the student will do the research necessary to start creative design work - the student applies theoretical knowledge of graphic design in concrete practical realizations - the student analyses the possibilities of using different technologies with regard to their suitability for a given task - the student is able to write a defence of his/her ideas and practical solution to a given task - the student chooses assignments with an awareness of the responsibilities of a graphic designer
- the student will do the research necessary to start creative design work - the student applies theoretical knowledge of graphic design in concrete practical realizations - the student analyses the possibilities of using different technologies with regard to their suitability for a given task - the student is able to write a defence of his/her ideas and practical solution to a given task - the student chooses assignments with an awareness of the responsibilities of a graphic designer
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Skills
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Analysis of a work of art
Analysis of a work of art
assessment methods
Knowledge
Analysis of seminar paper
Analysis of seminar paper
Text analysis
Text analysis
Recommended literature
  • Noga, Pavel. Dějiny grafického designu II.. Ostrava, 2013.
  • Noga, Pavel. Dějiny grafického designu I.. Ostrava, 2012.
  • Noga Pavel. Design na cestě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-133-6.
  • Noga Pavel. Od designu k designu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9273-0.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester