Course: Graphic design minimum

» List of faculties » FMK » KAGD
Course title Graphic design minimum
Course code KAGD/2OMGD
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Course content
- what is graphic design, its historical development and current work - different forms and types of graphic design - the basics of creating promotional media - basics of corporate design - current trends in graphic design

Learning activities and teaching methods
Lecturing
  • Participation in classes - 26 hours per semester
prerequisite
Knowledge
-definovat základní pojmy z oblasti grafického designu -vyjmenovat základní typy praktické grafické tvorby -vysvětlit rozdíl mezi volnou grafikou a grafickým designem -vysvětlit v čem je grafický design užitečný a společensky přínosný -rozpoznat kvalitní a nekvalitní výsledky grafického designu
-definovat základní pojmy z oblasti grafického designu -vyjmenovat základní typy praktické grafické tvorby -vysvětlit rozdíl mezi volnou grafikou a grafickým designem -vysvětlit v čem je grafický design užitečný a společensky přínosný -rozpoznat kvalitní a nekvalitní výsledky grafického designu
-define the basic concepts of graphic design -list basic types of practical graphic design - explain the difference between free graphics and graphic design -explain how graphic design is useful and socially beneficial -recognize quality and poor quality graphic design results
-define the basic concepts of graphic design -list basic types of practical graphic design - explain the difference between free graphics and graphic design -explain how graphic design is useful and socially beneficial -recognize quality and poor quality graphic design results
Skills
-popsat proces tvorby grafického designu -definovat postup navrhování grafického designu -objasnit důvod k použití jednotlivých prvků grafického designu -definovat zadání pro vytvoření vizuálního stylu a jeho použití v praxi -vysvětlit jednotlivé základní pojmy z oblasti vizuální komunikace a grafického designu
-popsat proces tvorby grafického designu -definovat postup navrhování grafického designu -objasnit důvod k použití jednotlivých prvků grafického designu -definovat zadání pro vytvoření vizuálního stylu a jeho použití v praxi -vysvětlit jednotlivé základní pojmy z oblasti vizuální komunikace a grafického designu
-describe the process of creating graphic design -define the graphic design process -explain the reason for using the different elements of graphic design -define the brief for creating a visual style and its use in practice -explain the basic concepts of visual communication and graphic design
-describe the process of creating graphic design -define the graphic design process -explain the reason for using the different elements of graphic design -define the brief for creating a visual style and its use in practice -explain the basic concepts of visual communication and graphic design
learning outcomes
Knowledge
The student has the ability to profesionally evaluate and co-product projects from the area of graphic design.
The student has the ability to profesionally evaluate and co-product projects from the area of graphic design.
- popsat proces tvorby grafického designu (GD) - definovat jednotlivé složky a prostředky GD - vysvětlit jakým způsobem ovlivňuje GD současný svět - definovat základní pravidla pro kvalitní tvorbu v oblasti GD - vysvětlit případnému klientovi základní benefity, které mu může kvalitní GD přinést
- popsat proces tvorby grafického designu (GD) - definovat jednotlivé složky a prostředky GD - vysvětlit jakým způsobem ovlivňuje GD současný svět - definovat základní pravidla pro kvalitní tvorbu v oblasti GD - vysvětlit případnému klientovi základní benefity, které mu může kvalitní GD přinést
- describe the process of graphic design (GD) - define the individual components and resources of GD - explain how GD affects the contemporary world define the different components and means of GD - define the basic rules for quality creation in the field of GD - explain to the potential client the basic benefits that a quality GD can bring
- describe the process of graphic design (GD) - define the individual components and resources of GD - explain how GD affects the contemporary world define the different components and means of GD - define the basic rules for quality creation in the field of GD - explain to the potential client the basic benefits that a quality GD can bring
Skills
- student má po absolvování výuky větší schopnost lépe posuzovat, spoluvytvářet projekty z oblasti GD - schopnost lépe porozumět základům tvorby GD. - navrhovat opatření ke zlepšení úrovně GD ve své práci - schopnost kvalitnější práce s písmem, obrazem a barvou - identifikovat a kvalifikovaně posuzovat jednotlivé grafické prvky z oblasti corporate designu
- student má po absolvování výuky větší schopnost lépe posuzovat, spoluvytvářet projekty z oblasti GD - schopnost lépe porozumět základům tvorby GD. - navrhovat opatření ke zlepšení úrovně GD ve své práci - schopnost kvalitnější práce s písmem, obrazem a barvou - identifikovat a kvalifikovaně posuzovat jednotlivé grafické prvky z oblasti corporate designu
- after completing the training, the student has a better ability to assess, co-create projects in the field of GD - the ability to better understand the basics of GD the student has a ability to better assess, co-create projects in the field of GD - suggest measures to improve the level of GD in their work - ability to work better with type, image and colour - identify and competently assess individual graphic elements of corporate design
- after completing the training, the student has a better ability to assess, co-create projects in the field of GD - the ability to better understand the basics of GD the student has a ability to better assess, co-create projects in the field of GD - suggest measures to improve the level of GD in their work - ability to work better with type, image and colour - identify and competently assess individual graphic elements of corporate design
teaching methods
Knowledge
Lecturing
Lecturing
assessment methods
Preparation of a presentation
Preparation of a presentation
Recommended literature
  • Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
  • Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
  • kolektiv autorů. Identita společnosti, publikace pro interní potřebu SPT TELECOM. Praha, 2004.
  • Kotyza, M., Kafka, O. Logo and Corporate Identity. Praha, 2014. ISBN 978-80-260-6771-9.
  • Meggs, P.B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
  • Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester