Lecturer(s)
|
-
Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
|
Course content
|
- what is graphic design, its historical development and current work - different forms and types of graphic design - the basics of creating promotional media - basics of corporate design - current trends in graphic design
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing
- Participation in classes
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
-definovat základní pojmy z oblasti grafického designu -vyjmenovat základní typy praktické grafické tvorby -vysvětlit rozdíl mezi volnou grafikou a grafickým designem -vysvětlit v čem je grafický design užitečný a společensky přínosný -rozpoznat kvalitní a nekvalitní výsledky grafického designu |
-definovat základní pojmy z oblasti grafického designu -vyjmenovat základní typy praktické grafické tvorby -vysvětlit rozdíl mezi volnou grafikou a grafickým designem -vysvětlit v čem je grafický design užitečný a společensky přínosný -rozpoznat kvalitní a nekvalitní výsledky grafického designu |
-define the basic concepts of graphic design -list basic types of practical graphic design - explain the difference between free graphics and graphic design -explain how graphic design is useful and socially beneficial -recognize quality and poor quality graphic design results |
-define the basic concepts of graphic design -list basic types of practical graphic design - explain the difference between free graphics and graphic design -explain how graphic design is useful and socially beneficial -recognize quality and poor quality graphic design results |
Skills |
---|
-popsat proces tvorby grafického designu -definovat postup navrhování grafického designu -objasnit důvod k použití jednotlivých prvků grafického designu -definovat zadání pro vytvoření vizuálního stylu a jeho použití v praxi -vysvětlit jednotlivé základní pojmy z oblasti vizuální komunikace a grafického designu |
-popsat proces tvorby grafického designu -definovat postup navrhování grafického designu -objasnit důvod k použití jednotlivých prvků grafického designu -definovat zadání pro vytvoření vizuálního stylu a jeho použití v praxi -vysvětlit jednotlivé základní pojmy z oblasti vizuální komunikace a grafického designu |
-describe the process of creating graphic design -define the graphic design process -explain the reason for using the different elements of graphic design -define the brief for creating a visual style and its use in practice -explain the basic concepts of visual communication and graphic design |
-describe the process of creating graphic design -define the graphic design process -explain the reason for using the different elements of graphic design -define the brief for creating a visual style and its use in practice -explain the basic concepts of visual communication and graphic design |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
The student has the ability to profesionally evaluate and co-product projects from the area of graphic design. |
The student has the ability to profesionally evaluate and co-product projects from the area of graphic design. |
- popsat proces tvorby grafického designu (GD) - definovat jednotlivé složky a prostředky GD - vysvětlit jakým způsobem ovlivňuje GD současný svět - definovat základní pravidla pro kvalitní tvorbu v oblasti GD - vysvětlit případnému klientovi základní benefity, které mu může kvalitní GD přinést |
- popsat proces tvorby grafického designu (GD) - definovat jednotlivé složky a prostředky GD - vysvětlit jakým způsobem ovlivňuje GD současný svět - definovat základní pravidla pro kvalitní tvorbu v oblasti GD - vysvětlit případnému klientovi základní benefity, které mu může kvalitní GD přinést |
- describe the process of graphic design (GD) - define the individual components and resources of GD - explain how GD affects the contemporary world define the different components and means of GD - define the basic rules for quality creation in the field of GD - explain to the potential client the basic benefits that a quality GD can bring |
- describe the process of graphic design (GD) - define the individual components and resources of GD - explain how GD affects the contemporary world define the different components and means of GD - define the basic rules for quality creation in the field of GD - explain to the potential client the basic benefits that a quality GD can bring |
Skills |
---|
- student má po absolvování výuky větší schopnost lépe posuzovat, spoluvytvářet projekty z oblasti GD - schopnost lépe porozumět základům tvorby GD. - navrhovat opatření ke zlepšení úrovně GD ve své práci - schopnost kvalitnější práce s písmem, obrazem a barvou - identifikovat a kvalifikovaně posuzovat jednotlivé grafické prvky z oblasti corporate designu |
- student má po absolvování výuky větší schopnost lépe posuzovat, spoluvytvářet projekty z oblasti GD - schopnost lépe porozumět základům tvorby GD. - navrhovat opatření ke zlepšení úrovně GD ve své práci - schopnost kvalitnější práce s písmem, obrazem a barvou - identifikovat a kvalifikovaně posuzovat jednotlivé grafické prvky z oblasti corporate designu |
- after completing the training, the student has a better ability to assess, co-create projects in the field of GD - the ability to better understand the basics of GD the student has a ability to better assess, co-create projects in the field of GD - suggest measures to improve the level of GD in their work - ability to work better with type, image and colour - identify and competently assess individual graphic elements of corporate design |
- after completing the training, the student has a better ability to assess, co-create projects in the field of GD - the ability to better understand the basics of GD the student has a ability to better assess, co-create projects in the field of GD - suggest measures to improve the level of GD in their work - ability to work better with type, image and colour - identify and competently assess individual graphic elements of corporate design |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecturing |
Lecturing |
assessment methods |
---|
Preparation of a presentation |
Preparation of a presentation |
Recommended literature
|
-
Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
-
Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
kolektiv autorů. Identita společnosti, publikace pro interní potřebu SPT TELECOM. Praha, 2004.
-
Kotyza, M., Kafka, O. Logo and Corporate Identity. Praha, 2014. ISBN 978-80-260-6771-9.
-
Meggs, P.B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
-
Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
|