| 
        Lecturer(s)
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        Course content - theoretical part: - Metals in jewellery making - Jewellery workshop equipment - Hallmarking law  Course content - practical part: - Sawing and milling of metals - Soldering and annealing of metals - Joining and finishing of metals - Processing of raw materials - rolling and stretching of metals - Stone setting - Processing of alternative materials in the jewellery industry 
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    | 
        
        Work activities (Practical training)
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. | 
| Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. | 
| learning outcomes | 
|---|
| Student získá základní teoretický přehled o technologii a produkci šperku v individuálním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné  z velké části do obecné designérské praxe. | 
| Student získá základní teoretický přehled o technologii a produkci šperku v individuálním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné  z velké části do obecné designérské praxe. | 
| Define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the assignment.  | 
| Define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the assignment.  | 
| Justify the choice of technologies and materials used for the task. | 
| Justify the choice of technologies and materials used for the task. | 
|  Describe the methods used in the development of the assignment.  | 
|  Describe the methods used in the development of the assignment.  | 
| Justify the choice of visualisation method. | 
| Justify the choice of visualisation method. | 
| List the ethical issues involved in the solution. | 
| List the ethical issues involved in the solution. | 
| Skills | 
|---|
| Identify the problem. | 
| Identify the problem. | 
| Analyse the current state of the problem. | 
| Analyse the current state of the problem. | 
| Propose alternatives/solution options.  | 
| Propose alternatives/solution options.  | 
| Evaluate the proposed options - select the optimal solution.  | 
| Evaluate the proposed options - select the optimal solution.  | 
| Implement the design/model/prototype and present the project. | 
| Implement the design/model/prototype and present the project. | 
| teaching methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Work activities (Practical training) | 
| Work activities (Practical training) | 
| assessment methods | 
|---|
| Analysis of works made by the student (Technical products) | 
| Analysis of works made by the student (Technical products) | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Denison, Edward. More packaging prototypes. Mies : Rotovision, 2006. ISBN 978-2-940361-37-3.
                
 
            
                
                - 
                    KULA, Daniel a Elodie TERNAUX. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, 2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
                
 
            
                
                - 
                    Skálová, Jana. Nauka o materiálech. 4. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-244-0.
                
 
            
         
         
         
     |