|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
Course content - theoretical part: - Metals in jewellery making - Jewellery workshop equipment - Hallmarking law Course content - practical part: - Sawing and milling of metals - Soldering and annealing of metals - Joining and finishing of metals - Processing of raw materials - rolling and stretching of metals - Stone setting - Processing of alternative materials in the jewellery industry
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
Work activities (Practical training)
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
| Všeobecný přehled o materiálech, jejich vzniku a vývoji. |
| learning outcomes |
|---|
| Student získá základní teoretický přehled o technologii a produkci šperku v individuálním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné z velké části do obecné designérské praxe. |
| Student získá základní teoretický přehled o technologii a produkci šperku v individuálním i masovém měřítku. Osvojí si tradiční manuální šperkařské postupy, přenositelné z velké části do obecné designérské praxe. |
| Define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the assignment. |
| Define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the assignment. |
| Justify the choice of technologies and materials used for the task. |
| Justify the choice of technologies and materials used for the task. |
| Describe the methods used in the development of the assignment. |
| Describe the methods used in the development of the assignment. |
| Justify the choice of visualisation method. |
| Justify the choice of visualisation method. |
| List the ethical issues involved in the solution. |
| List the ethical issues involved in the solution. |
| Skills |
|---|
| Identify the problem. |
| Identify the problem. |
| Analyse the current state of the problem. |
| Analyse the current state of the problem. |
| Propose alternatives/solution options. |
| Propose alternatives/solution options. |
| Evaluate the proposed options - select the optimal solution. |
| Evaluate the proposed options - select the optimal solution. |
| Implement the design/model/prototype and present the project. |
| Implement the design/model/prototype and present the project. |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Work activities (Practical training) |
| Work activities (Practical training) |
| assessment methods |
|---|
| Analysis of works made by the student (Technical products) |
| Analysis of works made by the student (Technical products) |
|
Recommended literature
|
-
Denison, Edward. More packaging prototypes. Mies : Rotovision, 2006. ISBN 978-2-940361-37-3.
-
KULA, Daniel a Elodie TERNAUX. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, 2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
-
Skálová, Jana. Nauka o materiálech. 4. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-244-0.
|