|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Activities related to graphics and visual arts, Analysis of a work of art, Individual work of students, Students working in pairs
- Participation in classes
- 26 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Vyvinuté kompoziční myšlení Perfektní znalost typografie Znalost grafických programů Schopnost sebereflexe Týmová spolupráce |
| Vyvinuté kompoziční myšlení Perfektní znalost typografie Znalost grafických programů Schopnost sebereflexe Týmová spolupráce |
| learning outcomes |
|---|
| Student se zapojuje do ateliérové spolupráce a chápe význam týmové synergie. |
| Student se zapojuje do ateliérové spolupráce a chápe význam týmové synergie. |
| teaching methods |
|---|
| Analysis of a work of art |
| Analysis of a work of art |
| Students working in pairs |
| Students working in pairs |
| Activities related to graphics and visual arts |
| Activities related to graphics and visual arts |
| Individual work of students |
| Individual work of students |
| assessment methods |
|---|
| Systematic observation of the student |
| Preparation of a presentation |
| Preparation of a presentation |
| Analysis of a presentation given by the student |
| Systematic observation of the student |
| Analysis of a presentation given by the student |
|
Recommended literature
|
-
visual.
-
Bhaskaran Lakshmi. Podoby moderního designu. Slovart Praha, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
-
BHASKARANOVÁ, L. Podoby moderního designu. Inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design.. Praha: Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
-
Kesner, L. Vizuální teorie. Jinočany : H and H, 1997. ISBN 80-86022-17-X.
-
PARKER, C. Roger. Profesionální design v reklamě.
-
Štorm, František. Eseje o typografii. Vyd. 1. Praha : Společnost pro Revolver Revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.
|