Course: Typography 4

» List of faculties » FMK » KADD
Course title Typography 4
Course code KADD/MD4TY
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Skácel Václav, MgA.
Course content
Layout of newspapers, magazines, mirror of composition, solution of book publication, typography in media.

Learning activities and teaching methods
Activities related to graphics and visual arts
  • Home preparation for classes - 28 hours per semester
  • Preparation for course credit - 8 hours per semester
  • Participation in classes - 28 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Basic PC skills, knowledge of graphic software, basics of composition.
Basic PC skills, knowledge of graphic software, basics of composition.
learning outcomes
The student is informed in particular types of printed media and understands the differences in composition of magazines, newspapers, books and web typography.
The student is informed in particular types of printed media and understands the differences in composition of magazines, newspapers, books and web typography.
teaching methods
Activities related to graphics and visual arts
Activities related to graphics and visual arts
assessment methods
Analysis of creative works (Music, visual arts, literature)
Analysis of creative works (Music, visual arts, literature)
Recommended literature
  • &. BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin, vyd. Praha, SPN 1990 KOLEKTIV. Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. vyd. Praha, Vydavatelství Libor Pavlata 2001 KOTYZOVÁ, P. Corporate Identity. : vyd. Praha, MOSPRA 2001 TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. vyd. Praha, GRADA 2000 VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. vyd. Praha, GRADA 2000 KŘÍŽEK, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin, vyd. Praha, SPN 1990 KOLEKTIV. Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. vyd. Praha, Vydavatelství Libor Pavlata 2001 KOTYZOVÁ, P. Corporate Identity. : vyd. Praha, MOSPRA 2001 TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. vyd. Praha, GRADA 2000 VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. vyd. Praha, GRADA 2000 KŘÍŽEK, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 . &, &.
  • &. Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL kol.: GRAMATIKA VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Rambousek: PÍSMO A JEHO UŽITÍ Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS . &, &.
  • Ambrose G., Harris P. Typografie. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2967-8.
  • Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
  • BHASKARANOVÁ, L. Podoby moderního designu. Inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design.. Praha: Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
  • Muzika, František. Krásné písmo ve vývoji latinky. 2. rev. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
  • Štorm, František. Eseje o typografii. Vyd. 1. Praha : Společnost pro Revolver Revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester