Lecturer(s)
|
-
Velič Martin, MgA.
-
Kubeček Tomáš, MgA.
-
Kocí Irena, MgA. Ph.D.
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
-
Masník Boris, ak. mal.
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Ondruš Juraj, MgA. Ph.D.
-
Hruda Pavel, MgA.
|
Course content
|
Tasks related to activities of a director, screenwriter, production manager, DOP, editor, master of sound, and VFX supervisor within the stages of pre-production, production and post-production are analysed in detail. Mutual connectedness with the rest of the filming crew jobs is also discussed. Specifics of preparations, filming and post-production of dialogues are introduced in their content and form.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises, Teamwork
- Participation in classes
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Basic knowledge of film crew. |
Basic knowledge of film crew. |
learning outcomes |
---|
Understanding the rules of all fields of audiovisual production. |
Understanding the rules of all fields of audiovisual production. |
- Student vysvětlí základní činnosti profese režiséra a scenáristy, - definuje práci produkčního a kameramana, - vymezí odbornou práci střihače a mistra zvuku, - vysvětlí roli supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce, - vyjmenuje návaznosti všech profesí filmového štábu, - vydefinuje specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén. |
- Student vysvětlí základní činnosti profese režiséra a scenáristy, - definuje práci produkčního a kameramana, - vymezí odbornou práci střihače a mistra zvuku, - vysvětlí roli supervizora vizuálních efektů ve fázích preprodukce, produkce a postprodukce, - vyjmenuje návaznosti všech profesí filmového štábu, - vydefinuje specifika příprav, natáčení a postprodukce dialogových scén. |
Understanding of the rules of all disciplines of audiovisual production. Understanding the rules of all fields of audiovisual production. Down Edit Delete - The student will explain the basic activities of the profession of director and screenwriter, - define the work of a producer and a cinematographer, - define the professional work of the editor and sound engineer, - explain the role of the visual effects supervisor in the pre-production, production and post-production phases, - lists the continuities of all the professions of the film crew, - define the specifics of the preparation, shooting and post-production of dialogue scenes. |
Understanding of the rules of all disciplines of audiovisual production. Understanding the rules of all fields of audiovisual production. Down Edit Delete - The student will explain the basic activities of the profession of director and screenwriter, - define the work of a producer and a cinematographer, - define the professional work of the editor and sound engineer, - explain the role of the visual effects supervisor in the pre-production, production and post-production phases, - lists the continuities of all the professions of the film crew, - define the specifics of the preparation, shooting and post-production of dialogue scenes. |
Skills |
---|
- Student využívá znalosti jednotlivých profesí při své tvorbě, - stanoví adekvátní požadavky na členy štábu při realizaci filmového díla, - využívá odborná hlediska jednotlivých profesí při týmových konzultacích, - identifikuje potřeby přípravy natáčení, - využívá znalosti při natáčení a postprodukci dialogových scén. |
- Student využívá znalosti jednotlivých profesí při své tvorbě, - stanoví adekvátní požadavky na členy štábu při realizaci filmového díla, - využívá odborná hlediska jednotlivých profesí při týmových konzultacích, - identifikuje potřeby přípravy natáčení, - využívá znalosti při natáčení a postprodukci dialogových scén. |
- The student uses the knowledge of individual professions in his/her work, - Determines adequate requirements for crew members in the realization of a film work, - uses professional aspects of individual professions in team consultations, - identifies the needs of filming preparation, - uses knowledge in shooting and post-production of dialogue scenes. |
- The student uses the knowledge of individual professions in his/her work, - Determines adequate requirements for crew members in the realization of a film work, - uses professional aspects of individual professions in team consultations, - identifies the needs of filming preparation, - uses knowledge in shooting and post-production of dialogue scenes. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Teamwork |
Lecturing |
Lecturing |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Teamwork |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Practice exercises |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's performance |
Systematic observation of the student |
Systematic observation of the student |
Analysis of the student's performance |
Analysis of a work of art |
Analysis of seminar paper |
Analysis of seminar paper |
Analysis of a work of art |
Recommended literature
|
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Christopher j. Bowen, Roy Thompson. Grammar of the Edit. 2013. ISBN 978-024-0526-089.
-
Jech, Pavel. The seven minute screenplay. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-153-7.
-
LANDAU Neil, FREDERICK Matthew. 101 things I learned in film school.. New York, NY: Grand Central Pub, 2010. ISBN 978-0-446-55027-7.
-
ted jones, Chris Patmore. Škola filmaření. Praha, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
|