Lecturer(s)
|
-
Velič Martin, MgA.
-
Legindi Marcel, MgA.
-
Kubeček Tomáš, MgA.
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
-
Masník Boris, ak. mal.
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Ondruš Juraj, MgA. Ph.D.
-
Hruda Pavel, MgA.
-
Kocí Irena, MgA. Ph.D.
|
Course content
|
Joint semester exercise: Dialogue etude. Mandatory presentations: - Main idea (RaS). - Explication presentation (P, RaS, K). - Realization presentation (all aspects). - A filming report and demonstration of daily work (P, St). - Rough cut (St, R). - Preparation of the mix and visual effects (Z, VFX). - Approval presentation (P, VFX, Zv, RaS).
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Projection (static, dynamic), Exercises on PC, Teamwork, Analysis of a work of art, Individual work of students
- Participation in classes
- 13 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
The student must master all procedures of audiovisual production. |
The student must master all procedures of audiovisual production. |
learning outcomes |
---|
The student masters the technologies of the field in the scope given by the content and goal of the course. |
The student masters the technologies of the field in the scope given by the content and goal of the course. |
- Student zná základní pravidla využití dialogu, - vysvětlí a obhájí námět dialogového cvičení, - definuje, co se od něj očekává v rámci explikační a realizační prezentace, - umí vysvětlit postupy zpracování Zprávy z natáčení, - definuje, co je hrubý střih, mix a v čem spočívá práce s vizuálními efekty, - vyjmenuje obsah schvalovací prezentace. |
- Student zná základní pravidla využití dialogu, - vysvětlí a obhájí námět dialogového cvičení, - definuje, co se od něj očekává v rámci explikační a realizační prezentace, - umí vysvětlit postupy zpracování Zprávy z natáčení, - definuje, co je hrubý střih, mix a v čem spočívá práce s vizuálními efekty, - vyjmenuje obsah schvalovací prezentace. |
- The student knows the basic rules of using dialogue, - explains and defends the subject of the dialogue exercise, - defines what is expected of him/her in an explication and implementation presentation, - can explain the procedures of the Filming Report, - define what is rough editing, mixing and what is involved in working with visual effects, - list the content of the approval presentation. |
- The student knows the basic rules of using dialogue, - explains and defends the subject of the dialogue exercise, - defines what is expected of him/her in an explication and implementation presentation, - can explain the procedures of the Filming Report, - define what is rough editing, mixing and what is involved in working with visual effects, - list the content of the approval presentation. |
Skills |
---|
- Student využívá pravidla psaní dialogu, - identifikuje vhodný dialog pro danou scénu, - vystaví odpovídající prezentaci pro explikační a realizační poradu, - umí vypracovat zprávu z natáčení, - stanoví svůj postoj při hrubém střihu, mixu či práci s vizuálními efekty, - je schopen vystavět schvalovací prezentaci. |
- Student využívá pravidla psaní dialogu, - identifikuje vhodný dialog pro danou scénu, - vystaví odpovídající prezentaci pro explikační a realizační poradu, - umí vypracovat zprávu z natáčení, - stanoví svůj postoj při hrubém střihu, mixu či práci s vizuálními efekty, - je schopen vystavět schvalovací prezentaci. |
- The student uses the rules of dialogue writing, - identifies appropriate dialogue for a given scene, - builds an appropriate presentation for the explication and implementation meeting, - can produce a report of the shoot, - establishes his/her position when rough editing, mixing or working with visual effects, - is able to build an approval presentation. |
- The student uses the rules of dialogue writing, - identifies appropriate dialogue for a given scene, - builds an appropriate presentation for the explication and implementation meeting, - can produce a report of the shoot, - establishes his/her position when rough editing, mixing or working with visual effects, - is able to build an approval presentation. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of a work of art |
Analysis of a work of art |
Individual work of students |
Individual work of students |
Teamwork |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Teamwork |
Projection (static, dynamic) |
Projection (static, dynamic) |
Exercises on PC |
Exercises on PC |
assessment methods |
---|
Analysis of creative works (Music, visual arts, literature) |
Analysis of creative works (Music, visual arts, literature) |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
KURZ, Sibylle. Pitch it!.. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
|