Lecturer(s)
|
-
Velič Martin, MgA.
-
Kocí Irena, MgA. Ph.D.
-
Kubeček Tomáš, MgA.
-
Konečný Lubomír, MgA.
-
Masník Boris, ak. mal.
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
-
Ondruš Juraj, MgA. Ph.D.
-
Hruda Pavel, MgA.
|
Course content
|
Tasks related to activities of a director, screenwriter, production manager, DOP, editor, master of sound, and VFX supervisor within the stages of pre-production, production and post-production are analysed in detail. Mutual connectedness with the rest of the filming crew jobs is also discussed. Specifics of preparations, filming and post-production of dialogues are introduced in their content and form.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecturing, Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises, Teamwork
- Participation in classes
- 24 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Basic knowledge of film crew. |
Basic knowledge of film crew. |
learning outcomes |
---|
- Student je schopen definovat základní úkony související s činností režiséra, scenáristy, produkčního, kameramana, střihače, mistra zvuku a supervizora vizuálních efektů. - stanoví postupy ve fázích preprodukce, - vysvětlí fázi produkce a postprodukce, - pojmenuje návaznosti na další profese filmového štábu, - vysvětlí specifika příprav, natáčení a postprodukce. |
- Student je schopen definovat základní úkony související s činností režiséra, scenáristy, produkčního, kameramana, střihače, mistra zvuku a supervizora vizuálních efektů. - stanoví postupy ve fázích preprodukce, - vysvětlí fázi produkce a postprodukce, - pojmenuje návaznosti na další profese filmového štábu, - vysvětlí specifika příprav, natáčení a postprodukce. |
- The student is able to define the basic tasks related to the activities of a director, scriptwriter, producer, cameraman, editor, sound master and visual effects supervisor. - Determine the procedures in the pre-production stages, - explain the production and post-production phases, - name the links to other film crew professions, - explain the specifics of prep, shooting and post-production. |
- The student is able to define the basic tasks related to the activities of a director, scriptwriter, producer, cameraman, editor, sound master and visual effects supervisor. - Determine the procedures in the pre-production stages, - explain the production and post-production phases, - name the links to other film crew professions, - explain the specifics of prep, shooting and post-production. |
Skills |
---|
- Student je schopen rozdělit úkony související s činností základních štábových profesí, - využívá znalosti postupů ve fázích preprodukce, - volí odpovídající časovou dotaci pro fáze produkce a postprodukce, - využívá znalost návazností na další profese filmového štábu při realizaci, - navrhne přípravu, natáčení a postprodukci z hlediska potřeb jednotlivých specializací. |
- Student je schopen rozdělit úkony související s činností základních štábových profesí, - využívá znalosti postupů ve fázích preprodukce, - volí odpovídající časovou dotaci pro fáze produkce a postprodukce, - využívá znalost návazností na další profese filmového štábu při realizaci, - navrhne přípravu, natáčení a postprodukci z hlediska potřeb jednotlivých specializací. |
- The student is able to determine tasks related to the activities of basic staff professions, - uses knowledge of procedures in the pre-production stages, - chooses appropriate time allocation for production and post-production phases, - uses the knowledge of connections to other film crew professions in the production process, - determines preparation, shooting and post-production in terms of the needs of each specialisation. |
- The student is able to determine tasks related to the activities of basic staff professions, - uses knowledge of procedures in the pre-production stages, - chooses appropriate time allocation for production and post-production phases, - uses the knowledge of connections to other film crew professions in the production process, - determines preparation, shooting and post-production in terms of the needs of each specialisation. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Teamwork |
Lecturing |
Lecturing |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Teamwork |
Practice exercises |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's performance |
Analysis of seminar paper |
Analysis of the student's performance |
Systematic observation of the student |
Systematic observation of the student |
Analysis of seminar paper |
Analysis of a work of art |
Analysis of a work of art |
Recommended literature
|
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Christopher j. Bowen, Roy Thompson. Grammar of the Edit. 2013. ISBN 978-024-0526-089.
-
Jech, Pavel. The seven minute screenplay. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-153-7.
-
LANDAU Neil, FREDERICK Matthew. 101 things I learned in film school.. New York, NY: Grand Central Pub, 2010. ISBN 978-0-446-55027-7.
-
ted jones, Chris Patmore. Škola filmaření. Praha, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
|