Lecturer(s)
|
|
Course content
|
The second semester is focused on TV production, mainly on the American Production Studios for CartoonNetwork, Netflix, Disney Channel, but Japanese production as well. These film works are placed into context with the worldwide production to provide a comparison of processes ad poetics in the European film works.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Analysis of a work of art
- Participation in classes
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Basic orientation in means of expression in the field of Cinematography. |
Basic orientation in means of expression in the field of Cinematography. |
learning outcomes |
---|
to distinguish the characteristics of the artists discussed |
to distinguish the characteristics of the artists discussed |
Students are able to provide a detailed analysis of selected artworks, can follow solutions of approaches and poetics carried out in certain film studios and by certain authors. |
Students are able to provide a detailed analysis of selected artworks, can follow solutions of approaches and poetics carried out in certain film studios and by certain authors. |
základní přehled o klíčových tvůrčích osobnostech |
základní přehled o klíčových tvůrčích osobnostech |
orientace ve tvorbě vybraných režisérů |
orientace ve tvorbě vybraných režisérů |
to have the basics of film analysis |
to have the basics of film analysis |
navigate through the fundamental figures of cinematography |
navigate through the fundamental figures of cinematography |
základy rozboru filmového díla |
základy rozboru filmového díla |
vhled do vztahu mezi filmovými dějinami a společenským kontextem |
vhled do vztahu mezi filmovými dějinami a společenským kontextem |
to gain insight into the relationship between film history and societal context |
to gain insight into the relationship between film history and societal context |
přehled klíčových filmových děl |
to create an overview of key film works |
to create an overview of key film works |
přehled klíčových filmových děl |
Skills |
---|
construct one's own argumentation |
construct one's own argumentation |
vytvořit vlastní argumentaci |
vytvořit vlastní argumentaci |
analyzovat filmové dílo |
analyzovat filmové dílo |
critically perceive audiovisual works |
critically perceive audiovisual works |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
kriticky vnímat audiovizuální dílo |
to analyse selected works |
to analyse selected works |
to engage in a discussion about a work |
to engage in a discussion about a work |
to analyse the artist's handwriting |
to analyse the artist's handwriting |
zapojit se do diskuze nad dílem |
zapojit se do diskuze nad dílem |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
orientovat se v základních představitelích kinematografie |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Analysis of a work of art |
Analysis of a work of art |
assessment methods |
---|
Oral examination |
Oral examination |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
Anima Mundi / J. Wiedemann. Animation Now!. Kolín / R. Taschen, 2004. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. Bloomington, Ind : Indiana University Press, 1994. ISBN 0-253-20937-4.
-
BOORSTIN, Jon. Tajemství filmové řeči: proč funguje americký film?. Universum, 2019. ISBN 9788076176195.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Bordwell,D. Narration in the Fiction Film. Routledge, 1987.
-
FURNISS, Maureen. Animation: the global history. London: Thames & Hudson, 2017. ISBN 978-0-500-25217-8.
-
Kokeš, Radomír D. Rozbor filmu. Brno, 2015.
-
KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování: rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Akropolis, 2016. ISBN 9788074701467.
-
Wasko, Janet. Understanding Disney : the manufacture of fantasy. Cambridge : Polity, 2001. ISBN 978-07456-1484-7.
-
Wells, P. Understanding Animation. Routledge, 1998.
|