Lecturer(s)
|
|
Course content
|
1. Methodology of crisis and emergency planning and its legal basis 2. Tasks of public administration, crisis management authorities in the field of crisis management. 3. Crisis planning in the public administration of the Czech Republic. 4. Crisis preparedness plans of legal entities and entrepreneurial natural persons. 5. Emergency planning in the Czech Republic. 6. Emergency planning, Internal and External emergency plans. 7. Model plans for solving crisis situations. 8. Plans for specific activities I. - Plans for warning and notification, Plan for sheltering the population, Plan for evacuation of the population, Plan for emergency survival of the population, Plan for individual protection of the population, Plan for ensuring public order and security 9. Plans of specific activities II. - Traumatological plan, Plan of hygienic and anti-epidemic measures, Emergency plan of veterinary measures, Plan of communication with the public and mass information means 10. Plans of specific activities III. (Monitoring plan. Public order and safety plan. Plan for the intervention of IZS units in the event of an accident involving a leak of a dangerous substance from stationary facilities and others.) 11. Flood Plans. 12. Creation of documents - State aid for the restoration of the territory. 13. Documents - Economic measures for crisis situations 14. Documentation of defense planning
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
- Preparation for course credit
- 15 hours per semester
- Participation in classes
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 60 hours per semester
- Preparation for examination
- 30 hours per semester
- Preparation for course credit
- 10 hours per semester
- Participation in classes
- 56 hours per semester
- Home preparation for classes
- 14 hours per semester
- Preparation for examination
- 20 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Úspěšné absolvování předmětu se předpokládá, že student je motivovanýa úspěšně absolvoval předměty: Veřejná správa a právní systém České republiky. Integrovaný záchranný systém. Krizové řízení. Krizový management ve veřejné správě. |
Úspěšné absolvování předmětu se předpokládá, že student je motivovanýa úspěšně absolvoval předměty: Veřejná správa a právní systém České republiky. Integrovaný záchranný systém. Krizové řízení. Krizový management ve veřejné správě. |
Úspěšné absolvování předmětu se předpokládá, že student je motivovanýa úspěšně absolvoval předměty: Veřejná správa a právní systém České republiky. Integrovaný záchranný systém. Krizové řízení. Krizový management ve veřejné správě. |
Úspěšné absolvování předmětu se předpokládá, že student je motivovanýa úspěšně absolvoval předměty: Veřejná správa a právní systém České republiky. Integrovaný záchranný systém. Krizové řízení. Krizový management ve veřejné správě. |
Successful completion of the course assumes that the student is motivated and has successfully completed the courses: Public administration and the legal system of the Czech Republic. Integrated rescue system. Crisis management. Crisis management in public administration. |
Successful completion of the course assumes that the student is motivated and has successfully completed the courses: Public administration and the legal system of the Czech Republic. Integrated rescue system. Crisis management. Crisis management in public administration. |
Skills |
---|
Je orientovaný ve veřejné správě. Úroveň obec, obec s pověřeným úřadem, obec s rozšířenou působností, krajské řízení a hierarchie ústředně-správních úřadů. Zná význam a dokáže správně používat zavedené pojmy krizového řízení. |
Je orientovaný ve veřejné správě. Úroveň obec, obec s pověřeným úřadem, obec s rozšířenou působností, krajské řízení a hierarchie ústředně-správních úřadů. Zná význam a dokáže správně používat zavedené pojmy krizového řízení. |
He is oriented in public administration. Municipality level, municipality with authorized authority, municipality with extended powers, regional management and hierarchy of central-administrative authorities. He knows the meaning and can correctly use the established concepts of crisis management. |
He is oriented in public administration. Municipality level, municipality with authorized authority, municipality with extended powers, regional management and hierarchy of central-administrative authorities. He knows the meaning and can correctly use the established concepts of crisis management. |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Student získá schopnost základní orientace v problematice krizové a havarijní plánování, příprava podkladů a zpracování plánů. Získá povědomí o systému a cílech krizového plánování. Bude obeznámen z problematikou metodiky plánování, hierarchii plánovacích dokumentů a jejich využití v systému krizového řízení.Získá znalosti v oblasti informační a komunikační podpory krizového plánování. |
Student získá schopnost základní orientace v problematice krizové a havarijní plánování, příprava podkladů a zpracování plánů. Získá povědomí o systému a cílech krizového plánování. Bude obeznámen z problematikou metodiky plánování, hierarchii plánovacích dokumentů a jejich využití v systému krizového řízení.Získá znalosti v oblasti informační a komunikační podpory krizového plánování. |
The student will acquire the ability of basic orientation in the issue of crisis and emergency planning, preparation of documents and processing of plans. Gains awareness of the emergency planning system and objectives. He will be familiar with the issues of planning methodology, the hierarchy of planning documents and their use in the crisis management system. He will gain knowledge in the field of information and communication support for crisis planning. |
The student will acquire the ability of basic orientation in the issue of crisis and emergency planning, preparation of documents and processing of plans. Gains awareness of the emergency planning system and objectives. He will be familiar with the issues of planning methodology, the hierarchy of planning documents and their use in the crisis management system. He will gain knowledge in the field of information and communication support for crisis planning. |
Skills |
---|
Schopnost zpracovat: plán krizové připravenosti právnické a podnikající fyzické osoby, havarijní plán samosprávného celku, využívat typové plány a typové činnosti při zpracvání dokumentů krizového řízení do úrovně vyššího samosprávného celku. |
Schopnost zpracovat: plán krizové připravenosti právnické a podnikající fyzické osoby, havarijní plán samosprávného celku, využívat typové plány a typové činnosti při zpracvání dokumentů krizového řízení do úrovně vyššího samosprávného celku. |
The ability to process: the crisis preparedness plan of a legal entity and an individual entrepreneur, the emergency plan of a self-governing unit, use standard plans and standard activities when processing crisis management documents to the level of a higher self-governing unit. |
The ability to process: the crisis preparedness plan of a legal entity and an individual entrepreneur, the emergency plan of a self-governing unit, use standard plans and standard activities when processing crisis management documents to the level of a higher self-governing unit. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Skills |
---|
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Analysis of a presentation |
Analysis of a presentation |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Oral examination |
Oral examination |
Analysis of educational material |
Analysis of educational material |
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of a presentation given by the student |
Recommended literature
|
-
ANTUŠÁK, E., KOPECKÝ, Z. Krizový management. Krizová komunikace. VŠE v Praze Oeconomica, Praha , 2008. ISBN 978-80-245-0945-7.
-
Fiala, Miloš. Vybrané kapitoly z ochrany obyvatelstva. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1856-2.
-
LINHART, Petr. Některé otázky ochrany společnosti. Praha, 2005. ISBN 80-866440-43-4.
-
Rektořík, J. a kol. Krizový management ve veřejné správě : teorie a praxe. Praha : Ekopress, 2004. ISBN 80-86119-83-1.
-
SMETANA, M, KRATOCHVÍLOVÁ,D. Havarijní plánování. .
-
SMETANA, M, KRATOCHVÍLOVÁ,D. Havarijní plánování. Brno: Computer Press, , 2010. ISBN 978-80-251-2989-0.
-
ŠENOVSKÝ, M., ADAMEC, V., ŠENOVSKÝ, P. Integrovaný záchranný systém. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2007. ISBN 978-80-7385-007-4.
|