Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/MSDPP
Organizational form of instruction Lesson + Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional, Optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Kadučáková Helena, prof. PhDr. Mgr. PhD.
  • Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
  • Svobodová Silvie, Mgr.
  • Chvatíková Sylvie, Mgr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Home preparation for classes - 21 hours per semester
  • Participation in classes - 14 hours per semester
  • Preparation for course credit - 25 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
Popsat problematiku dětské paliativní péče - DPP
Popsat problematiku dětské paliativní péče - DPP
Znát role členů v multidisciplinárním týmu
Znát role členů v multidisciplinárním týmu
Definovat roli case managera
Definovat roli case managera
Vysvětlit jednotlivé součásti modelu péče
Vysvětlit jednotlivé součásti modelu péče
Zdůvodnit význam etických a právních aspektů DPP
Zdůvodnit význam etických a právních aspektů DPP
Skills
Identifikovat potřeby jednotlivých členů týmu
Identifikovat potřeby jednotlivých členů týmu
Vypracovat individualizovaný plán péče
Vypracovat individualizovaný plán péče
Edukovat jednotlivé členy týmu o způsobu komunikace a významu hry
Edukovat jednotlivé členy týmu o způsobu komunikace a významu hry
Realizovat modelové situace zaměřené na reflexe rolí a spolupráci
Realizovat modelové situace zaměřené na reflexe rolí a spolupráci
Spolupracovat s dalšími odborníky z multidisciplinárního týmu
Spolupracovat s dalšími odborníky z multidisciplinárního týmu
teaching methods
Knowledge
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Skills
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Experience (self-experience)
Experience (self-experience)
assessment methods
Knowledge
Didactic test
Didactic test
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Recommended literature
  • Bužgová, R. & Sikorová, L. (eds.). Dětská paliativní péče. Praha: Grada, 2019. ISBN 978 80 271 0584 7.
  • Dlouhá, D. a kol. Paliativní péče: interdisciplinární přístup. Brno: Masarykova univerzita, 2020. ISBN 978-80-210-9615-4.
  • Graham, F., Clark, D.. The changing model of palliative care. Medicine, 2016, Vol. 44, No. 12, s. 712?715. 2016, ISSN 1357-3039.
  • Kopecký, O., Exnerová, M. a Hrdličková, L. Koncepce péče o děti a dospívající se závažnou život limitující a ohrožující diagnózou a jejich rodiny. Praha: Institut Pallium, 2022. ISBN 978 80 7325 320 2.
  • Kübler-Ross, E. O smrti a umírání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1146-6.
  • Langová, K., a kol. Case management: řízení případů ve zdravotní a sociální oblasti. Praha: Triton, 2018. ISBN 978-80-7553-555-2.
  • Marušáková, M. a kol. Dětská paliativní péče v teorii a praxi. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-2446-0.
  • Ondrášová, D. Etika v ošetřovatelství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. ISBN 978-80-244-5583-0.
  • World Health Organization. Integrating palliative care and symptom relief into paediatrics: a WHO guide for health care planners, implementers and managers. Geneva: World Health Organization, 2018. ISBN 978-92-4-151445-0.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester