Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/H6ZMA
Organizational form of instruction Lecture + Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
learning outcomes
Knowledge
- definovat základní role a funkce vedoucího pracovníka; - charakterizovat vlastnosti dobrého manažera; - vysvětlit specifika personální politiky v ošetřovatelství; - popsat proces hodnocení pracovníků; - vysvětlit význam organizační kultury ve zdravotnictví; - popsat strukturu financování nemocniční a ambulantní péče.
- definovat základní role a funkce vedoucího pracovníka; - charakterizovat vlastnosti dobrého manažera; - vysvětlit specifika personální politiky v ošetřovatelství; - popsat proces hodnocení pracovníků; - vysvětlit význam organizační kultury ve zdravotnictví; - popsat strukturu financování nemocniční a ambulantní péče.
Skills
- orientovat se v základních rolích a funkcích vedoucího pracovníka; - sestavit harmonogram práce nelékařského zdravotnického pracovníka; - aplikovat manažerské dovednosti v týmu na klinickém pracovišti; - popsat základní principy vedení lidí, včetně adaptačního procesu zaměstnanců; - vytvořit plán směn.
- orientovat se v základních rolích a funkcích vedoucího pracovníka; - sestavit harmonogram práce nelékařského zdravotnického pracovníka; - aplikovat manažerské dovednosti v týmu na klinickém pracovišti; - popsat základní principy vedení lidí, včetně adaptačního procesu zaměstnanců; - vytvořit plán směn.
Recommended literature
  • Borovský, Juraj; Smolková,k Eva. Marketing ve zdravotnictví. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2013. ISBN 978-80-01-05413.
  • BRABCOVÁ, I. Základní zásady vedení a řízení kvality ošetřovatelské péče. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2016.
  • Exner, Lubomír. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419738.
  • GLADKIJ, I. et al. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer press, 2003.
  • GURKOVÁ, E., ZELENÍKOVÁ, R. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada, 2017.
  • HEKELOVÁ, Z. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. Praha: Havlíčkův Brod, 2012.
  • PLEVOVÁ, I. a kol. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012.
  • STAŇKOVÁ, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013.
  • ŠEDIVÝ, M., MEDLÍKOVÁ, O. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace.. Praha: Grada, 2012.
  • ZLÁMAL, Jaroslav et al. Management zdravotnictví I. Vydání první. Olomouc: UPOL, FZV; [Prostějov]: Computer Media, 2018.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester