Lecturer(s)
|
-
Schneider Michaela, PhDr. Ph.D., MBA
-
Večeřa Lubomír, MUDr.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- popsat a vlastními slovy vysvětlit etiologii a příznaky nemoci oběhového ústrojí, dýchacího ústrojí; - popsat a vlastními slovy vysvětlit symptomatologii, diagnostické metody, léčbu vybraných onemocnění; - popsat a vlastními slovy vysvětlit ošetřovatelský proces a ošetřovatelské péči u pacientů s vybranými interními chorobami; - aplikovat ve vnitřním lékařství vědomosti získané v preklinických předmětech; - používat odbornou terminologii vztahující se k dané problematice; - orientovat se v základních intervenčních výkonech v interních oborech; |
- popsat a vlastními slovy vysvětlit etiologii a příznaky nemoci oběhového ústrojí, dýchacího ústrojí; - popsat a vlastními slovy vysvětlit symptomatologii, diagnostické metody, léčbu vybraných onemocnění; - popsat a vlastními slovy vysvětlit ošetřovatelský proces a ošetřovatelské péči u pacientů s vybranými interními chorobami; - aplikovat ve vnitřním lékařství vědomosti získané v preklinických předmětech; - používat odbornou terminologii vztahující se k dané problematice; - orientovat se v základních intervenčních výkonech v interních oborech; |
Skills |
---|
- odebrat ošetřovatelskou anamnézu, provést fyzikální vyšetření a zhodnotit stav pacienta/klienta; - identifikovat symptomy zhoršení stavu, konzultovat s ošetřujícím lékařem; - identifikovat a uspokojovat potřeby pacientů/klientů (individuální přístup); - podílet se na realizaci ošetřovatelsko-terapeutického plánu u konkrétního pacienta/klienta; - realizovat závislé a nezávislé ošetřovatelské činnosti; - aplikovat teoretické vědomosti a praktické zručnosti získané během studia do praxe (pozitivní transfer); - pracovat v souladu s platnými legislativními normami a novými trendy při poskytování ošetřovatelské péče; - poskytovat ošetřovatelskou péči v souladu s kompetencemi zdravotnického záchranáře; - edukovat pacienty/klienty a osoby jim blízké. |
- odebrat ošetřovatelskou anamnézu, provést fyzikální vyšetření a zhodnotit stav pacienta/klienta; - identifikovat symptomy zhoršení stavu, konzultovat s ošetřujícím lékařem; - identifikovat a uspokojovat potřeby pacientů/klientů (individuální přístup); - podílet se na realizaci ošetřovatelsko-terapeutického plánu u konkrétního pacienta/klienta; - realizovat závislé a nezávislé ošetřovatelské činnosti; - aplikovat teoretické vědomosti a praktické zručnosti získané během studia do praxe (pozitivní transfer); - pracovat v souladu s platnými legislativními normami a novými trendy při poskytování ošetřovatelské péče; - poskytovat ošetřovatelskou péči v souladu s kompetencemi zdravotnického záchranáře; - edukovat pacienty/klienty a osoby jim blízké. |
Recommended literature
|
-
BULAVA, A. Kardiologie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing, 2017.
-
HALUZÍKOVÁ, J. Ošetřovatelství v interních oborech II.: odborný učební text ? skripta. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2014.
-
KAČOROVÁ, J. Ošetřovatelství v interních oborech I.: odborný učební text ? skripta. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2014.
-
KOLEK, V., KAŠÁK, V., VAŠÁKOVÁ, M. Pneumologie. 3. vyd. Praha: Maxdorf, 2017.
-
Kolektiv autorů. Kardiologie pro sestry: Obrázkový průvodce. Praha: Grada Publishing, 2013.
-
KUDLOVÁ, P. Ošetřovatelská péče v diabetologii. Praha: Grada, 2015.
-
SOVOVÁ, E., J. SEDLÁŘOVÁ a kol. Kardiologie pro obor ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, 2014.
-
ŠPIČÁK, Julius a kol. Novinky v gastroenterologii a hepatologii II.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0318-8.
-
ZELENÍKOVÁ, R., & SIKOROVÁ, L. Ošetřovatelský proces a dokumentování. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016.
|