Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/H3PZZ
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Šalenová Eva, Mgr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 10 hours per semester
  • Home preparation for classes - 10 hours per semester
  • Preparation for course credit - 10 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
- vymezit terminologii související s pojmy "stres", "frustrace", "vyhoření"; - definovat protektivní faktory ve vztahu k burn-out syndromu; - popsat význam duševní hygieny u pacientů a duševní hygieny na pracovišti; - vysvětlit koncept sociální opory v psychologii a medicíně; - charakterizovat psychologické aspekty práce sestry v domácí a hospicové péči.
- vymezit terminologii související s pojmy "stres", "frustrace", "vyhoření"; - definovat protektivní faktory ve vztahu k burn-out syndromu; - popsat význam duševní hygieny u pacientů a duševní hygieny na pracovišti; - vysvětlit koncept sociální opory v psychologii a medicíně; - charakterizovat psychologické aspekty práce sestry v domácí a hospicové péči.
Skills
- aplikovat nabyté dovednosti z oblasti duševní hygieny ve svém životě, na pracovišti a u pacientů; - vyhledat relevantní informace v dostupných elektronických databázích; - rozpoznat zátěžové situace a užívat vhodné copingové strategie; - integrovat time management do profesního i osobního života.
- aplikovat nabyté dovednosti z oblasti duševní hygieny ve svém životě, na pracovišti a u pacientů; - vyhledat relevantní informace v dostupných elektronických databázích; - rozpoznat zátěžové situace a užívat vhodné copingové strategie; - integrovat time management do profesního i osobního života.
teaching methods
Knowledge
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Skills
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Self-reflection
Self-reflection
assessment methods
Knowledge
Analysis of the student's performance
Analysis of the student's performance
Analysis of the student's portfolio
Analysis of the student's portfolio
Recommended literature
  • BLATNÝ M. (ed.). Osobní pohoda a osobnost v celoživotní perspektivě. Praha: Academia, 2020.
  • DEBSKA, G., KADUČÁKOVÁ, H., KRÁTKÁ, A., PASEK, M. Assessment of Psychological Burden and Occupational Burnout in Nurses Working in Intensive Care Units in Poland, Slovakia and the Czech Republic. Clinical Social Work and Health Intervention, 10(2), 2019. 2019.
  • JAVŮRKOVÁ, A., RAUDENSKÁ, J. Lékařská psychologie ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011.
  • KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. Syndrom vyhoření. Praha: Státní zdravotní ústav, 2003.
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada, 2004.
  • KŘIVOHLAVÝ, J., PEČENKOVÁ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2003.
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Sestra a stres. Praha: Grada, 2010.
  • KUPKA, M. Psychosociální aspekty paliativní péče. Praha: Grada, 2014.
  • KURUCOVÁ, R. Zátěž pečovatele: posuzování, diagnostika, intervence a prevence v péči o nevyléčitelně nemocné. Praha: Grada, 2016.
  • LEBLANC, L. Sebepéče pro pečující: průvodce vědomou péčí. Praha: Alferia, 2021.
  • PEŠEK, R., PRAŠKO, J. Syndrom vyhoření - jak se prací a pomáháním druhým nezničit. Praha: Pasparta, 2016.
  • ROHWETTER, A. Únava ze soucitu: jak předcházet vyčerpání v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2022.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester