Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/H2TRO
Organizational form of instruction Lesson + Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Kudlová Pavla, PhDr. Bc. Ph.D., MBA
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
learning outcomes
Knowledge
- znát základní pojmosloví v oblasti problematiky transkulturní péče, fáze kulturního šoku, metody zkoumání v transkulturním prostředí, pojmy kulturní tolerance a kulturní ohleduplnost, modely kulturně ohleduplné péče; - znát vědecké přístupy ke zkoumání problematiky minorit a menšin; - popsat poskytování kulturně ohleduplné péče jedincům jiných národností a kultur.
- znát základní pojmosloví v oblasti problematiky transkulturní péče, fáze kulturního šoku, metody zkoumání v transkulturním prostředí, pojmy kulturní tolerance a kulturní ohleduplnost, modely kulturně ohleduplné péče; - znát vědecké přístupy ke zkoumání problematiky minorit a menšin; - popsat poskytování kulturně ohleduplné péče jedincům jiných národností a kultur.
Skills
- aplikovat modely pro poskytování kulturně ohleduplné péče minoritám v ošetřovatelském procesu, využívá získaných vědomostí při získávání informací o nemocných a péči o ně; - komunikovat se členy minorit a etnik s ohledem na jejich odlišnosti; - argumentovat s laickou i odbornou veřejností o problematice transkulturní diverzity v ošetřovatelské péči.
- aplikovat modely pro poskytování kulturně ohleduplné péče minoritám v ošetřovatelském procesu, využívá získaných vědomostí při získávání informací o nemocných a péči o ně; - komunikovat se členy minorit a etnik s ohledem na jejich odlišnosti; - argumentovat s laickou i odbornou veřejností o problematice transkulturní diverzity v ošetřovatelské péči.
Recommended literature
  • GIGER, J. N.v. Transcultural nursing: assessment & interventions. 6 vyd.. St. Louis: Elsevier, 2012.
  • HÁJEK, M., BAHBOUH, CH. Muslimský pacient: principy diagnostiky, terapie a komunikace: manuál o zásadách medicínského přístupu pro české či slovenské lékaře a zdravotníky praktikující v zemích islámu. Praha: Grada, 2016.
  • HLADÍK, J. Multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014.
  • HOLUBOVÁ, A., MICHÁLKOVÁ, H. Multikulturní ošetřovatelství: Vietnamská komunita a synovská oddanost. Diagnóza v ošetřovatelství, 8(4), 2012. 2012.
  • KUTNOHORSKÁ, J. Multikulturní ošetřovatelství pro praxi I. Praha: Grada, 2013.
  • OLIŠAROVÁ, V., TÓTHOVÁ, V., TOUMOVÁ, K. Teoretická a filozofická východiska problematiky menšin v ošetřovatelské péči. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2017.
  • ŠPIRUDOVÁ, L. et al. Multikulturní ošetřovatelství II. Praha: Grada, 2016.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester