Lecturer(s)
|
-
Šálek Tomáš, MUDr. Ph.D.
-
Pelková Jana, MUDr.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- znát základy biochemie; - rozumět biologické funkci bílkovin a peptidů; - chápat mechanizmy účinku aminokyselin, enzymů v organizmu; - znát správné postupy při odběru biologického materiálu na biochemické vyšetření. - znát základní hematologické hodnoty, fyziologii krve a teorie krevních transfúzí a jejich komplikací. |
- znát základy biochemie; - rozumět biologické funkci bílkovin a peptidů; - chápat mechanizmy účinku aminokyselin, enzymů v organizmu; - znát správné postupy při odběru biologického materiálu na biochemické vyšetření. - znát základní hematologické hodnoty, fyziologii krve a teorie krevních transfúzí a jejich komplikací. |
Skills |
---|
- využívat znalostí při zásadách správné výživy, při aplikaci typu léku; - vysvětlit postup při odběru biologického materiálu; - popsat pomůcky a postup při podávání transfuze; - identifikovat patologie v základních hematologických hodnotách; - rozpoznat klinické příznaky při chudokrevnosti, porušené koagulaci krve apod. |
- využívat znalostí při zásadách správné výživy, při aplikaci typu léku; - vysvětlit postup při odběru biologického materiálu; - popsat pomůcky a postup při podávání transfuze; - identifikovat patologie v základních hematologických hodnotách; - rozpoznat klinické příznaky při chudokrevnosti, porušené koagulaci krve apod. |
Recommended literature
|
-
KODÍČEK, M. et al. Biochemie: chemický pohled na biologický svět.. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2022.
-
NOVOTNÝ, I., & HRUŠKA, M. Biologie člověka.. Praha: Fortuna, 2021.
-
PAULOVÁ, H. et al. Biochemie pro nelékařské zdravotnické obory.. Brno: Masarykova univerzita, 2021.
-
SLABÝ, O. et al. Lékařská biologie.. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
-
ŠVAGERA, Z. et al. Klinická biochemie pro bakalářské studijní obory. 2. díl. Druhé přepracované vydání.. Ostrava: Ostravská univerzita, 2022.
|