Lecturer(s)
|
-
Hůsková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 7 hours per semester
- Term paper
- 15 hours per semester
- Preparation for course credit
- 8 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
objasnit anatomii cévního systému k lokaci střednědobého/dlouhodobého cévního přístupu |
objasnit anatomii cévního systému k lokaci střednědobého/dlouhodobého cévního přístupu |
uvést příklady indikací k zavedení spolehlivého střednědobého/dlouhodobého žilního přístupu |
uvést příklady indikací k zavedení spolehlivého střednědobého/dlouhodobého žilního přístupu |
vysvětlit techniku zavedení |
vysvětlit techniku zavedení |
popsat postup inzerce a implantace jednotlivých střednědobých/dlouhodobých žilních přístupů |
popsat postup inzerce a implantace jednotlivých střednědobých/dlouhodobých žilních přístupů |
popsat historii a současnou návaznost, právní a etické aspekty žilních přístupů |
popsat historii a současnou návaznost, právní a etické aspekty žilních přístupů |
Skills |
---|
rozlišit jednotlivé žilní přístupy, způsoby inzerce a implantace střednědobých/dlouhodobých žilních přístupů |
rozlišit jednotlivé žilní přístupy, způsoby inzerce a implantace střednědobých/dlouhodobých žilních přístupů |
asistovat u výkonu a sledovat vývoj kompetencí sestry, zejména pro inzerce střednědobých žilních přístupů |
asistovat u výkonu a sledovat vývoj kompetencí sestry, zejména pro inzerce střednědobých žilních přístupů |
vést edukaci pacienta a pečujících zaměřenou na základní ošetřovatelskou péči o dlouhodobé žilní přístupy |
vést edukaci pacienta a pečujících zaměřenou na základní ošetřovatelskou péči o dlouhodobé žilní přístupy |
vytvářet vhodné edukační materiály k péči o střednědobé/dlouhodobé katétry |
vytvářet vhodné edukační materiály k péči o střednědobé/dlouhodobé katétry |
dokumentovat péči spojenou s bezpečnou péčí o dlouhodobé žilní přístupy |
dokumentovat péči spojenou s bezpečnou péčí o dlouhodobé žilní přístupy |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Skills |
---|
Practice exercises |
Practice exercises |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of educational material |
Analysis of educational material |
Recommended literature
|
-
ČIHÁK, R. Anatomie člověka 1,2. 3. vyd.. Praha: Grada, 2011.
-
CHARVÁT, J. Žilní vstupy: dlouhodobé a střednědobé. Praha: Grada, 2016.
-
CHYTILOVÁ, E. a kol. Cévní přístupy pro hemodialýzu. Praha: Mladá fronta, 2015.
-
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 2. vyd. Praha: Grada, 2020.
-
ŠEVČÍK, P. a kol. Intenzivní medicína. Praha: Galén, 2014.
|