Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/DPDID
Organizational form of instruction Lesson + Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 14 hours per semester
  • Term paper - 20 hours per semester
  • Preparation for course credit - 26 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
používat pojmy vztahující se k didaktice ošetřovatelských předmětů
používat pojmy vztahující se k didaktice ošetřovatelských předmětů
vysvětlit důležitost didaktické přípravy pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe
vysvětlit důležitost didaktické přípravy pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe
popsat didaktické zásady a stanovit vhodné vyučovací metody pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe
popsat didaktické zásady a stanovit vhodné vyučovací metody pro výuku ošetřovatelských předmětů a praxe
vymezit kritéria pro posouzení připravenosti a pro hodnocení studujících
vymezit kritéria pro posouzení připravenosti a pro hodnocení studujících
popsat kompetence a vlastnosti specialisty/tky - pedagoga (lektora, mentora, školitele, preceptora)
popsat kompetence a vlastnosti specialisty/tky - pedagoga (lektora, mentora, školitele, preceptora)
Skills
posoudit připravenost sestry/studenta/žáka k praktické výuce / ošetřovatelské činnosti (na základě diagnostiky)
posoudit připravenost sestry/studenta/žáka k praktické výuce / ošetřovatelské činnosti (na základě diagnostiky)
metodicky připravit výuku teoretického ošetřovatelského předmětu
metodicky připravit výuku teoretického ošetřovatelského předmětu
sestavit plán praktické výuky pro sestry specialistky/studenty/žáky
sestavit plán praktické výuky pro sestry specialistky/studenty/žáky
dodržovat didaktické zásady při výuce ošetřovatelských předmětů, vést dokumentaci
dodržovat didaktické zásady při výuce ošetřovatelských předmětů, vést dokumentaci
hodnotit sestry, studenty/žáky a vést je k sebereflexi a sebehodnocení
hodnotit sestry, studenty/žáky a vést je k sebereflexi a sebehodnocení
teaching methods
Knowledge
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Skills
Analysis of a presentation
Analysis of a presentation
Practice exercises
Practice exercises
assessment methods
Knowledge
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Analysis of a presentation given by the student
Analysis of a presentation given by the student
Recommended literature
  • BRUMOVSKÁ, T., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. Mentoring. Praha: Portál, 2010.
  • CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017.
  • EMERSON, T. S. New Developments in Nursing Education Research. Hauppauge New York: Nova Science Publishers, 2014.
  • KRÁTKÁ, A. Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství. Zlín: UTB, 2017.
  • LACINA, L., ROZMAHEL, P., KOMINÁCKÁ, J. Příručka mentoringu: posilování mentorských kapacit pedagogů. Brno: Barrister & Principal, 2016.
  • Odborné periodikum. e-Pedagogium. Odborný časopis. Pedagogika. Odborný časopis. Pedagogická orientace. Odborný časopis. Sociální pedagogika. Odborný časopis. Studia Paedagogica. Odborný časopis. .
  • PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2017.
  • VENGLÁŘOVÁ, M. Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2013.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester