Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 21 hours per semester
- Term paper
- 30 hours per semester
- Home preparation for classes
- 9 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
používat adekvátní terminologii související s problematikou poradenství a podpory pomáhajícím v domácím prostředí |
používat adekvátní terminologii související s problematikou poradenství a podpory pomáhajícím v domácím prostředí |
popsat jednotlivé fáze truchlení |
popsat jednotlivé fáze truchlení |
charakterizovat principy poskytování pomoci a podpory pečujícím, truchlící a pozůstalým |
charakterizovat principy poskytování pomoci a podpory pečujícím, truchlící a pozůstalým |
operovat s vědomostmi potřebnými k práci o terminálně nemocného, umírajícího, pečovatele, truchlící a pozůstalé |
operovat s vědomostmi potřebnými k práci o terminálně nemocného, umírajícího, pečovatele, truchlící a pozůstalé |
Skills |
---|
zvolit vhodné způsoby sociální a psychologické pomoci |
zvolit vhodné způsoby sociální a psychologické pomoci |
realizovat pomoc |
realizovat pomoc |
vyhledávat a analyzovat validní zdroje související s možnostmi poskytování odborné psychologické pomoci v péči o umírajícího v domácím prostředí |
vyhledávat a analyzovat validní zdroje související s možnostmi poskytování odborné psychologické pomoci v péči o umírajícího v domácím prostředí |
používat vědomosti a dovednosti potřebné k práci o terminálně nemocného, umírajícího, pečovatele, truchlící a pozůstalé |
používat vědomosti a dovednosti potřebné k práci o terminálně nemocného, umírajícího, pečovatele, truchlící a pozůstalé |
vyhledávat a analyzovat validní zdroje týkající se problematiky poskytování poradenské činnosti pomáhajícím osobám v domácím prostředí |
vyhledávat a analyzovat validní zdroje týkající se problematiky poskytování poradenské činnosti pomáhajícím osobám v domácím prostředí |
zhodnotit, vhodně navrhnout, popřípadě doporučit poradenskou činnost v rámci péče o umírajícího v domácím prostředí |
zhodnotit, vhodně navrhnout, popřípadě doporučit poradenskou činnost v rámci péče o umírajícího v domácím prostředí |
Recommended literature
|
-
BERGER, A. M. et al. (eds.). Handbook of Supportive Oncology and Palliative Care: Whole-Person Adult and Pediatric Care. Demos Medical, 2019.
-
BERGER, A. M., SHUSTER, J. L., VON ROENN, J. H. (eds.). Principles and Practice of Palliative Care and Supportive Oncology. 4th edition. Praha: Wolters Kluwer, 2013.
-
BRYDEN, CH. Jak já budu umírat. Praha: Triton, 2013.
-
GÉRINGOVÁ, J. Pomáhající profese. Praha: Triton, 2011.
-
CHERNY, N., FALLON, M. Oxford Textbook of Palliative Medicin. 5th Ed. Oxford: University Press, 2015.
-
JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese. 2. vyd. Praha: Triton, 2018.
-
KUTNOHORSKÁ. J. Etika v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2007.
-
MALÍKOVÁ, E. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2011.
-
MANNIX, K. Naslouchej. Jak najít slova pro citlivý rozhovor.. Praha: Cesta domů, 2022. ISBN 978-80-88126-93-5.
-
MARKOVÁ, A. a kol. Hospic do kapsy: příručka pro domácí paliativní týmy (4. vydání). Praha: Cesta domů, 2023.
-
MAROON, I. Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků. Praha: Portál, 2012.
-
RICHARDSON, A. Life in a Hospice: Reflection on caring for the dying. 2nd Edit. London: Glenmore Press, 2018.
-
SÍGL, M. Co víme o smrti. Praha: Epocha, 2006.
-
SLÁMOVÁ, R. a kol. Praktický průvodce koncem života: rozcestník pro nemocné a pečující. Brno: Edika, 2018.
-
SVATOŠOVÁ, M. Hospice a umění doprovázet. 6. dopl. vyd. V Kostelním Vydří: APHPP, 2008.
-
VÁVROVÁ, S. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012.
-
VENGLÁŘOVÁ, M. Problematické situace v péči o seniory: příručka pro zdravotnické a sociální pracovníky. Praha: Grada, 2007.
|