|
Lecturer(s)
|
-
Kalita Ondřej, doc. MUDr. Ph.D., MBA
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 20 hours per semester
- Term paper
- 10 hours per semester
- Preparation for course credit
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 10 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vysvětlit vlastními slovy bio-psycho-sociální model v medicíně |
| vysvětlit vlastními slovy bio-psycho-sociální model v medicíně |
| orientovat se v základní neurologické problematice dětského a dospělého věku |
| orientovat se v základní neurologické problematice dětského a dospělého věku |
| vysvětlit způsoby léčby a ošetřování pacientů při neurologických onemocněních |
| vysvětlit způsoby léčby a ošetřování pacientů při neurologických onemocněních |
| používat odborné pojmy, které se vztahují k neurologické a psychiatrické problematice |
| používat odborné pojmy, které se vztahují k neurologické a psychiatrické problematice |
| popsat způsoby zvládání strachu a úzkosti, copingové strategie |
| popsat způsoby zvládání strachu a úzkosti, copingové strategie |
| používat odborné pojmy, které se vztahují k poruchám osobnosti |
| používat odborné pojmy, které se vztahují k poruchám osobnosti |
| Skills |
|---|
| posoudit psychický stav pacienta v domácím prostředí a sestavit u něj adekvátní plán péče |
| posoudit psychický stav pacienta v domácím prostředí a sestavit u něj adekvátní plán péče |
| provést základní neurologická a psychiatrická vyšetření, použít základní testy v neurologii a psychiatrii |
| provést základní neurologická a psychiatrická vyšetření, použít základní testy v neurologii a psychiatrii |
| připravit a edukovat klienta (jejich nejbližší) k vyšetření |
| připravit a edukovat klienta (jejich nejbližší) k vyšetření |
| posoudit problémy klienta s neurologickým a psychiatrickým onemocněním a sestavit u něj adekvátní plán ošetřovatelské péče |
| posoudit problémy klienta s neurologickým a psychiatrickým onemocněním a sestavit u něj adekvátní plán ošetřovatelské péče |
| podílet se na realizaci ošetřovatelsko-terapeutického plánu u konkrétního nemocného |
| podílet se na realizaci ošetřovatelsko-terapeutického plánu u konkrétního nemocného |
| spolupracovat s lékařem, ošetřovatelským personálem, rodinnými příbuznými, pracovat v multidisciplinárním týmu |
| spolupracovat s lékařem, ošetřovatelským personálem, rodinnými příbuznými, pracovat v multidisciplinárním týmu |
|
Recommended literature
|
-
BERGER, A. M. et al. (eds.). Handbook of Supportive Oncology and Palliative Care: Whole-Person Adult and Pediatric Care. New York City: Demos Medical, 2019.
-
DAROFF, R., JANKOVIC, J., MAZZIOTTA, J. Bradley?s Neurology in Clinical Practice, 2-Volume Set ? 7th Edition. Philadelphia: Elsevier, 2016.
-
DOWNING, J. (ed.). Childrens Palliative Care: An International Case-Based Manual. Cham: Springer Nature Switzerland AG, 2020.
-
KABELKA, L. Nemocné rozhovory: Komunikace a narativní terapie s nevyléčitelně nemocnými pacienty. Praha: Grada, 2020.
-
KUČEROVÁ, H. Psychiatrické minimum. Praha: Grada, 2013.
-
LÁTALOVÁ, K., KAMARÁDOVÁ D., PRAŠKO J. Suicidalita u psychických poruch. Praha: Grada, 2015.
-
MALÁ, E. Dítě a stres. Praha: Tigris, 2007.
-
MOORHEAD, S., M., MAAS, J. M. L., SWANSON, E. Nursing Outcomes Classification (NOC), 5th Edition. St. Louis: Mosby, 2008.
-
NANDA-I. Ošetřovatelské diagnózy - Definice a klasifikace 2018-2020. Praha: Grada, 2020.
-
Praško, Ján. Psychické problémy u somaticky nemocných a základy lékařské psychologie. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2365-4.
-
SEIDL, Z. Neurologie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada, 2008.
-
SLEZÁKOVÁ, Z. Ošetřovatelství v neurologii. Praha: Grada, 2014.
-
ŠTĚTKÁŘOVÁ, I. Moderní farmakoterapie v neurologii: praktické přístupy k preskripci. Praha: Maxdorf, 2015.
|