Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/DP3KO
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 15 hours per semester
  • Term paper - 25 hours per semester
  • Preparation for course credit - 10 hours per semester
  • Home preparation for classes - 10 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
popsat psychosociální aspekty nemoci
popsat psychosociální aspekty nemoci
charakterizovat specifika umírání dětských pacientů a fáze adaptace pacienta a jeho rodiny na nevyléčitelné onemocnění
charakterizovat specifika umírání dětských pacientů a fáze adaptace pacienta a jeho rodiny na nevyléčitelné onemocnění
objasnit význam týmové komunikace při péči o terminálně nemocného pacienta
objasnit význam týmové komunikace při péči o terminálně nemocného pacienta
analyzovat možnosti emoční a komunikační podpory pro pozůstalé
analyzovat možnosti emoční a komunikační podpory pro pozůstalé
zhodnotit zdroje stresu v paliativní péči a vhodné strategie vyrovnávání se se stresem
zhodnotit zdroje stresu v paliativní péči a vhodné strategie vyrovnávání se se stresem
Skills
komunikovat s nevyléčitelně nemocným pacientem a jeho blízkými s ohledem na jeho pohlaví, věk a stav za využití narativní terapie a provázet je terminálním stavem
komunikovat s nevyléčitelně nemocným pacientem a jeho blízkými s ohledem na jeho pohlaví, věk a stav za využití narativní terapie a provázet je terminálním stavem
poskytovat psychosociální podporu nevyléčitelně nemocným a osobám blízkým (pečujícím, rodinným příslušníkům)
poskytovat psychosociální podporu nevyléčitelně nemocným a osobám blízkým (pečujícím, rodinným příslušníkům)
identifikovat aktuální potřeby nevyléčitelně nemocného pacienta, hodnotit a měřit bolest a bolestivé chování včetně somatické a psychické složky
identifikovat aktuální potřeby nevyléčitelně nemocného pacienta, hodnotit a měřit bolest a bolestivé chování včetně somatické a psychické složky
řešit akutní symptomy terminálního stavu včetně strachu a úzkosti
řešit akutní symptomy terminálního stavu včetně strachu a úzkosti
vyslechnout životní příběh pacienta a respektovat jeho potřeby v závěru života
vyslechnout životní příběh pacienta a respektovat jeho potřeby v závěru života
assessment methods
Knowledge
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Essay
Essay
Recommended literature
  • BUŽGOVÁ, R. Paliativní péče ve zdravotnických zařízeních: potřeby, hodnocení, kvalita života. Praha: Grada, 2015.
  • BUŽGOVÁ, R., SIKOROVÁ, L. a kol. Dětská paliativní péče. Praha: Grada, 2019.
  • FREEDMAN, J., COMBS, G. Narativní psychoterapie. Praha: Portál, 2009.
  • KABELKA, L. Komunikace a narativní terapie s nevyléčitelně nemocnými pacienty a jejich blízkými. Praha: Grada, 2020.
  • KADUSON, G. H., SCHAEFER, CH. E. Short-term play therapy for children. New York: Guilford Press, 2006.
  • KURUCOVÁ, R. Zátěž pečovatele: posuzování, diagnostika, intervence a prevence v péči o nevyléčitelně nemocné. Praha: Grada, 2016.
  • MANNIX, K. Naslouchej. Jak najít slova pro citlivý rozhovor. Z angličtiny přeložila Soňa Freiová. Praha: Cesta domů, 2022.
  • MARKOVÁ, A. a kol. Hospic do kapsy: příručka pro domácí paliativní týmy. 4. vydání. Praha: Cesta domů, 2023.
  • MARKOVÁ, A. Hospic do kapsy: příručka pro domácí paliativní týmy. Praha: Cesta domů, 2015.
  • MOSCHINI, L. B. Art, Play, and Narrative Therapy: Using Metaphor to Enrich Your Clinical Practice. New York: Routledge, 2018.
  • TOMEŠ, I., DRAGOMIRECKÁ, E., SEDLÁROVÁ, K., VODÁČKOVÁ, D. Rozvoj hospicové péče a její bariéry. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2015.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester