Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/DP2VY
Organizational form of instruction Lecture + Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Sollárová Andrea, doc. PhDr. Mgr. PhD.
  • Karger Tomáš, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
learning outcomes
Knowledge
charakterizovat výzkum ve zdravotnictví
charakterizovat výzkum ve zdravotnictví
používat adekvátní terminologii pro výzkum ve zdravotnictví
používat adekvátní terminologii pro výzkum ve zdravotnictví
popsat jednotlivé fáze výzkumu ve zdravotnictví
popsat jednotlivé fáze výzkumu ve zdravotnictví
charakterizovat principy kvalitativního, kvantitativního a smíšeného designu výzkumu
charakterizovat principy kvalitativního, kvantitativního a smíšeného designu výzkumu
formulovat metodologické náležitosti typické pro kvalitativní, kvantitativní a smíšený design výzkumu
formulovat metodologické náležitosti typické pro kvalitativní, kvantitativní a smíšený design výzkumu
používat relevantní analytické postupy s ohledem na kvalitativní a kvantitativní výzkumnou strategii
používat relevantní analytické postupy s ohledem na kvalitativní a kvantitativní výzkumnou strategii
Skills
zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na typ výzkumné strategie
zvolit vhodné metody sběru dat s ohledem na typ výzkumné strategie
zvolit vhodné analytické nástroje v kvantitativním výzkumu
zvolit vhodné analytické nástroje v kvantitativním výzkumu
realizovat analytické postupy typické pro kvantitativní výzkumnou strategii
realizovat analytické postupy typické pro kvantitativní výzkumnou strategii
pracovat se softwarem pro analýzu kvalitativních a kvantitativních dat
pracovat se softwarem pro analýzu kvalitativních a kvantitativních dat
prezentovat výzkumný projekt
prezentovat výzkumný projekt
teaching methods
Knowledge
Lecturing
Lecturing
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Skills
Practice exercises
Practice exercises
Text analysis
Text analysis
assessment methods
Knowledge
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Analysis of seminar paper
Analysis of seminar paper
Didactic test
Didactic test
Recommended literature
  • BRUCE, N., POPE, D., STANISTREET, D. Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics. United Kingdom: Wiley, 2018.
  • CLARKE, A. E. Situational Analysis: Grounded Theory After the Postmodern Turn. California: SAGE Publications, Inc, 2005.
  • CRESWELL, J. W. Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks: Sage, 2014.
  • DENZIN, N. K., LINCOLN, Y. S. The Sage Handbook of Qualitative Research. Los Angeles: SAGE, 2011.
  • HENDL, J. a kol. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • CHRASTINA, J. Případová studie - metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu. Olomouc: Vydavatelství UP, 2019.
  • MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. et al. Evidence-Based Health Care: Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech. Olomouc, 2015.
  • MUNZAROVÁ, M. Lékařský výzkum a etika. Praha: Grada, 2005.
  • ROBERTS, P., PRIEST, H. Healthcare Research: A Handbook for Students and Practitioners. United Kingdom: Wiley, 2010.
  • STRAUSS, A. a CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení podané ruce, 1999.
  • Studijní pomůcka. Statistický software, program Atlas.ti. .
  • VÉVODOVÁ, Š. a K. IVANOVÁ. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester