Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 44 hours per semester
- Preparation for course credit
- 12 hours per semester
- Home preparation for classes
- 4 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
objasnit postupy administrativních činností, spojených se zavedením a ukončením domácí péče, vyplňování poukazů na vyšetření/ošetření domácí péče, indikace a předepisování zdravotnických prostředků a léčivých přípravků sestrou |
objasnit postupy administrativních činností, spojených se zavedením a ukončením domácí péče, vyplňování poukazů na vyšetření/ošetření domácí péče, indikace a předepisování zdravotnických prostředků a léčivých přípravků sestrou |
popsat realizaci ošetřovatelské návštěvy s odborným výkonem (Typ I. - IV) |
popsat realizaci ošetřovatelské návštěvy s odborným výkonem (Typ I. - IV) |
vysvětlit a popsat návaznost a propojení služeb a sociální podpory v systému primární, domácí a terénní péče |
vysvětlit a popsat návaznost a propojení služeb a sociální podpory v systému primární, domácí a terénní péče |
popsat a teoreticky zdůvodnit jednotlivé ošetřovatelské úkony, prováděné v domácí péči |
popsat a teoreticky zdůvodnit jednotlivé ošetřovatelské úkony, prováděné v domácí péči |
Skills |
---|
pracovat v souladu s platnými legislativními normami a novými trendy při poskytování ošetřovatelské péče |
pracovat v souladu s platnými legislativními normami a novými trendy při poskytování ošetřovatelské péče |
zavést (a ukončit) domácí péči včetně administrativního zajištění |
zavést (a ukončit) domácí péči včetně administrativního zajištění |
plánovat obsah, rozsah, časovou náročnost poskytované péče v sociálním prostředí pacienta/klienta |
plánovat obsah, rozsah, časovou náročnost poskytované péče v sociálním prostředí pacienta/klienta |
likvidovat biologický a kontaminovaný materiál v souladu s platnými předpisy |
likvidovat biologický a kontaminovaný materiál v souladu s platnými předpisy |
teaching methods |
---|
Teamwork |
Teamwork |
Demonstration |
Demonstration |
Practice exercises |
Practice exercises |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's portfolio |
Analysis of the student's portfolio |
Conversation |
Conversation |
Recommended literature
|
-
BAROŠ, A., RAISOVÁ, M. Testy a dotazníky pro vyšetřování kognitivních funkcí, nálady a soběstačnosti. Praha: Mladá fronta, 2019.
-
BUŽGOVÁ, R. Paliativní péče ve zdravotnickém zařízení: potřeby, hodnocení, kvalita života. Praha: Grada, 2015.
-
GOPEE, N. Mentoring and Supervision in Healthcare. Thousand Oaks: Sage Publications, 2015.
-
HALSTEAD, J. A., FRANK, B. Pathways to a nursing education career: transitioning from practice to academia. Second edition.. New York: Springer Publishing Company, 2017.
-
HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004.
-
CHLOUPKOVÁ, S. Jednání se zájemcem o službu sociální péče od A do Z. Praha: Grada, 2013.
-
KLEVETOVÁ, D. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada, 2017.
-
KOLEKTIV AUTORŮ. Průvodce domácí péčí: pro ty, kteří péči zvažují, pro ty, kteří ji poskytují. 4. aktualizované a přepracované vydání. Praha: Cesta domů, 2021. ISBN 978-80-88126-90-4.
-
KOŽUCHOVÁ, M. Domáca ošetřovatelská starostlivosť. Martin: Osveta, 2014.
-
MZČR. Logbook specializačního vzdělávání.
-
POKORNÁ, A. Ošetřovatelství v geriatrii: hodnotící nástroje. Praha: Grada, 2013.
-
SIKOROVÁ, L. Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha: Grada Publishing, 2012.
-
TETLEY, J., COX, N. Nursing Older People at a Glance. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2018.
-
THOMAS, J., MONAGHAN, T. Klinické vyšetření: moderní propedeutika: rady, typy, návody pro praxi. Praha: Grada, 2018.
-
VÖRÖSOVÁ, G., SOLGAJOVÁ, A., ARCHALOUSOVÁ, A. Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. Praha: Grada, 2015.
-
WATSON, J. Human Caring Science. Boston: Jones and Bartlett, 2019.
-
ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016.
|