Lecturer(s)
|
-
Dolejšová Marcela, Mgr. et Mgr. Bc.
-
Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 7 hours per semester
- Preparation for course credit
- 18 hours per semester
- Home preparation for classes
- 5 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
definovat a používat základní andragogické pojmy |
definovat a používat základní andragogické pojmy |
vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu |
vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu |
definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky |
definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky |
charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy |
charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy |
popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců |
popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců |
Skills |
---|
aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník |
aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník |
používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů) |
používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů) |
aplikovat zásady vzdělávání v praxi |
aplikovat zásady vzdělávání v praxi |
vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je |
vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je |
prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu |
prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu |
připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku |
připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
definovat a používat základní andragogické pojmy |
definovat a používat základní andragogické pojmy |
vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu |
vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu |
definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky |
definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky |
charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy |
charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy |
popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců |
popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců |
Skills |
---|
aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník |
aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník |
používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů) |
používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů) |
aplikovat zásady vzdělávání v praxi |
aplikovat zásady vzdělávání v praxi |
vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je |
vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je |
prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu |
prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu |
připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku |
připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecturing |
Lecturing |
assessment methods |
---|
Didactic test |
Didactic test |
Recommended literature
|
-
Andragogika: čtvrtletník pro vzdělávání dospělých. .
-
Pedagogická orientace. .
-
Školní pedagogika. .
-
BARTÁK, J., DEMAJENKO, M. Sociální andragogika: andragogika v procesu socializace. Praha: Grada, 2021.
-
BENEŠ, M. Andragogika. 2. vyd. Praha: Grada, 2014.
-
DVOŘÁKOVÁ, M., ŠERÁK, M. Andragogika a vzdělávání dospělých. Praha: Karlova univerzita, 2016.
-
CHURKINA, V., VORONINA, G. Andragogika: Methods and practice: How to teach teachers. LAP LAMBERT Academic Publishing, 2023.
-
MÜHLPACHR, P. Gerontopedagogika. Praha: Portál, 2009.
-
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha : Grada Publishing, 2010.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2017.
-
ŠVEC, V. Profesionální pomáhání. Brno: Masarykova univerzita, 2020.
-
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, z.s, 2020.
-
VETEŠKA, J., VACÍNOVÁ, T. a kol. Aktuální otázky vzdělávání dospělých. Andragogika na prahu 21. století. Praha: UJAK, 2011.
|