|
Lecturer(s)
|
-
Dolejšová Marcela, Mgr. et Mgr. Bc.
-
Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 7 hours per semester
- Preparation for course credit
- 18 hours per semester
- Home preparation for classes
- 5 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| definovat a používat základní andragogické pojmy |
| definovat a používat základní andragogické pojmy |
| vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu |
| vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu |
| definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky |
| definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky |
| charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy |
| charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy |
| popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců |
| popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců |
| Skills |
|---|
| aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník |
| aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník |
| používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů) |
| používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů) |
| aplikovat zásady vzdělávání v praxi |
| aplikovat zásady vzdělávání v praxi |
| vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je |
| vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je |
| prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu |
| prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu |
| připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku |
| připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| definovat a používat základní andragogické pojmy |
| definovat a používat základní andragogické pojmy |
| vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu |
| vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu |
| definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky |
| definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky |
| charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy |
| charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy |
| popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců |
| popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců |
| Skills |
|---|
| aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník |
| aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník |
| používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů) |
| používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů) |
| aplikovat zásady vzdělávání v praxi |
| aplikovat zásady vzdělávání v praxi |
| vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je |
| vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je |
| prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu |
| prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu |
| připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku |
| připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecturing |
| Lecturing |
| assessment methods |
|---|
| Didactic test |
| Didactic test |
|
Recommended literature
|
-
Andragogika: čtvrtletník pro vzdělávání dospělých. .
-
Pedagogická orientace. .
-
Školní pedagogika. .
-
BARTÁK, J., DEMAJENKO, M. Sociální andragogika: andragogika v procesu socializace. Praha: Grada, 2021.
-
BENEŠ, M. Andragogika. 2. vyd. Praha: Grada, 2014.
-
DVOŘÁKOVÁ, M., ŠERÁK, M. Andragogika a vzdělávání dospělých. Praha: Karlova univerzita, 2016.
-
CHURKINA, V., VORONINA, G. Andragogika: Methods and practice: How to teach teachers. LAP LAMBERT Academic Publishing, 2023.
-
MÜHLPACHR, P. Gerontopedagogika. Praha: Portál, 2009.
-
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha : Grada Publishing, 2010.
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2017.
-
ŠVEC, V. Profesionální pomáhání. Brno: Masarykova univerzita, 2020.
-
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, z.s, 2020.
-
VETEŠKA, J., VACÍNOVÁ, T. a kol. Aktuální otázky vzdělávání dospělých. Andragogika na prahu 21. století. Praha: UJAK, 2011.
|