Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/DP1PA
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Dolejšová Marcela, Mgr. et Mgr. Bc.
  • Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 7 hours per semester
  • Preparation for course credit - 18 hours per semester
  • Home preparation for classes - 5 hours per semester
prerequisite
Knowledge
definovat a používat základní andragogické pojmy
definovat a používat základní andragogické pojmy
vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu
vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu
definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky
definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky
charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy
charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy
popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců
popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců
Skills
aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník
aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník
používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů)
používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů)
aplikovat zásady vzdělávání v praxi
aplikovat zásady vzdělávání v praxi
vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je
vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je
prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu
prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu
připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku
připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku
learning outcomes
Knowledge
definovat a používat základní andragogické pojmy
definovat a používat základní andragogické pojmy
vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu
vysvětlit význam andragogiky a gerontagogiky ve výchovně-vzdělávacím procesu
definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky
definovat oblasti andragogických přístupů v praxi sestry specialistky
charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy
charakterizovat vzdělávání v postproduktivním věku, význam a formy
popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců
popsat specifika vzdělávání seniorů a cizinců
Skills
aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník
aplikovat andragogické přístupy v profesní praxi jako edukátor, mentor, lídr, školitel, vedoucí pracovník
používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů)
používat pedagogické strategie při vzdělávání osob různých věkových kategorií (dětí, adolescentů, dospělých, seniorů)
aplikovat zásady vzdělávání v praxi
aplikovat zásady vzdělávání v praxi
vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je
vyhledat programy Univerzit třetího věku a srovnat je
prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu
prezentovat způsoby hodnocení účastníků výchovně-vzdělávacího procesu
připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku
připravit návrh témat pro Univerzitu třetího věku
teaching methods
Knowledge
Lecturing
Lecturing
assessment methods
Didactic test
Didactic test
Recommended literature
  • Andragogika: čtvrtletník pro vzdělávání dospělých. .
  • Pedagogická orientace. .
  • Školní pedagogika. .
  • BARTÁK, J., DEMAJENKO, M. Sociální andragogika: andragogika v procesu socializace. Praha: Grada, 2021.
  • BENEŠ, M. Andragogika. 2. vyd. Praha: Grada, 2014.
  • DVOŘÁKOVÁ, M., ŠERÁK, M. Andragogika a vzdělávání dospělých. Praha: Karlova univerzita, 2016.
  • CHURKINA, V., VORONINA, G. Andragogika: Methods and practice: How to teach teachers. LAP LAMBERT Academic Publishing, 2023.
  • MÜHLPACHR, P. Gerontopedagogika. Praha: Portál, 2009.
  • PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha : Grada Publishing, 2010.
  • PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 6. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2017.
  • ŠVEC, V. Profesionální pomáhání. Brno: Masarykova univerzita, 2020.
  • VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, z.s, 2020.
  • VETEŠKA, J., VACÍNOVÁ, T. a kol. Aktuální otázky vzdělávání dospělých. Andragogika na prahu 21. století. Praha: UJAK, 2011.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester