Course: null

» List of faculties » FHS » UZV
Course title -
Course code UZV/DP1KO
Organizational form of instruction Lecture + Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Kadučáková Helena, prof. PhDr. Mgr. PhD.
  • Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 14 hours per semester
  • Educational trip - 8 hours per semester
  • Preparation for course credit - 20 hours per semester
  • Home preparation for classes - 18 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
popsat formy a typy komunitní péče
popsat formy a typy komunitní péče
vysvětlit roli sestry v ambulanci praktického lékaře a v komunitní péči
vysvětlit roli sestry v ambulanci praktického lékaře a v komunitní péči
vyjmenovat druhy preventivních prohlídek u praktického lékaře pro dospělé, děti a dorost, doporučené očkování
vyjmenovat druhy preventivních prohlídek u praktického lékaře pro dospělé, děti a dorost, doporučené očkování
definovat systém komunitní péče o občany se speciálními potřebami
definovat systém komunitní péče o občany se speciálními potřebami
vysvětlit spolupráci mezi zdravotnickými a sociálními pracovníky při péči o ohrožené osoby (závislost, zanedbávání, týrání)
vysvětlit spolupráci mezi zdravotnickými a sociálními pracovníky při péči o ohrožené osoby (závislost, zanedbávání, týrání)
Skills
poskytovat profesionální radu a pomoc pacientům v jejich přirozeném sociálním prostředí
poskytovat profesionální radu a pomoc pacientům v jejich přirozeném sociálním prostředí
připravit a realizovat preventivní programy pro různé cílové skupiny obyvatel (s ohledem na věk)
připravit a realizovat preventivní programy pro různé cílové skupiny obyvatel (s ohledem na věk)
vyhledávat a identifikovat ohrožené jednotlivce i skupiny, plánovat účinné intervence
vyhledávat a identifikovat ohrožené jednotlivce i skupiny, plánovat účinné intervence
pracovat s osobou v jejím vlastním sociálním prostředí, která vyžaduje specifickou pomoc
pracovat s osobou v jejím vlastním sociálním prostředí, která vyžaduje specifickou pomoc
spolupracovat se sociálními (zdravotně sociálními) pracovníky a s rodinou při plánování péče o osobu závislou na návykových látkách
spolupracovat se sociálními (zdravotně sociálními) pracovníky a s rodinou při plánování péče o osobu závislou na návykových látkách
teaching methods
Knowledge
Lecturing
Lecturing
Text analysis
Text analysis
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Skills
Students working in pairs
Students working in pairs
Dealing with situational issues - learning in situations
Dealing with situational issues - learning in situations
Individual work of students
Individual work of students
Experience (self-experience)
Experience (self-experience)
Demonstration
Demonstration
assessment methods
Knowledge
Didactic test
Didactic test
Systematic observation of the student
Systematic observation of the student
Recommended literature
  • BAJEROVÁ, S. a kol. Společně jako doma bez násilí. Praha: Jako doma - Homelike, 2016.
  • BRUERA, E., HIGGINSON, I. et al. (eds.). Textbook of Palliative Medicine and Supportive Care. 2nd Edit. United States: Taylor & Francic Inc., 2016.
  • HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2016.
  • HELMING, Mary, Cyntia C. BARRERE, Karen AVINO a Deborah SHIELDS. Core Curriculum for Holistic Nursing. Jones and Bartlett Publishers, 2013. ISBN 978-1-284-03583-4.
  • KALINA, K. Klinická adiktologie. Praha: Grada, 2015.
  • KALVACH, Z., ČELEDOVÁ, L., HOLMEROVÁ, I. Křehký pacient a primární péče. Praha: Grada, 2012.
  • KOLÁŘOVÁ, J. Koho opomíjíme?. Praha: Jako doma - Homelike, 2015.
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Komunitní ošetřovatelství pro porodní asistentky. Brno: NCO NZO, 2010.
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Komunitní ošetřovatelství pro sestry. Brno: NCO NZO, 2010.
  • KOZÁKOVÁ, R. Komunitní ošetřovatelská péče o seniory. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011.
  • KRÁTKÁ, A. Primární a komunitní péče. Distanční opora. Zlín: UTB, 2023.
  • KRÁTKÁ, A., ŠILHÁKOVÁ, G. Ošetřovatelství v komunitní péči. Zlín: UTB, 2008. ISBN 978-80-7318-726-2.
  • KURUCOVÁ, R. Zátěž pečovatele: posuzování, diagnostika, intervence a prevence v péči o nevyléčitelně nemocné. Praha: Portál, 2016.
  • KUZNÍKOVÁ, I. a kol. Sociální práce ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2011.
  • MAHDALÍČKOVÁ, J. Víme o drogách všechno?. Praha: Wolters Kluwer, 2014.
  • MAREK, J. Bezdomovectví. Praha: Portál, 2012.
  • MÁTEL, A. Teorie sociální práce I: Sociální práce jako profese, akademická disciplína a vědní obor. Praha: Grada, 2019.
  • MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. 3. vyd. Praha: Portál, 2016.
  • MESSER, B. 100 tipů pro plánování péče v domovech pro seniory. Praha: Portál, 2017.
  • NANDRAM, S. S. Organizational Innovation by Integrating Simplification: Learning from Buurtzorg Nederland. Cham: Springer Internacional Publishing, 2015.
  • Odborná periodika. Sociální práce; Bezdomoviny aj. .
  • PILÁT, M. Komunitní plánování sociálních služeb v současné teorii a praxi. Praha: Portál, 2015.
  • STULÍKOVÁ, V. Nemám domov, ale mám svůj hlas. Praha: Jako doma - Homelike, 2015.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester