Lecturer(s)
|
-
Kutnohorská Jana, doc. PhDr. CSc.
-
Šalenová Eva, Mgr.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 11 hours per semester
- Term paper
- 14 hours per semester
- Preparation for course credit
- 5 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
definovat etické principy 21. století |
definovat etické principy 21. století |
najít etická dilemata v konkrétních situacích a hledat jejich optimální řešení |
najít etická dilemata v konkrétních situacích a hledat jejich optimální řešení |
užívat odborné pojmy ve vztahu k odborné profilaci sestry |
užívat odborné pojmy ve vztahu k odborné profilaci sestry |
posoudit hierarchii etických aspektů při péči |
posoudit hierarchii etických aspektů při péči |
Skills |
---|
prezentovat případové studie, které se vztahují k etickým principům v paliativní péči |
prezentovat případové studie, které se vztahují k etickým principům v paliativní péči |
najít etická dilemata v konkrétních situacích a jejich optimální řešení |
najít etická dilemata v konkrétních situacích a jejich optimální řešení |
získat důvěru pacienta před operačním výkonem a v dalším léčení |
získat důvěru pacienta před operačním výkonem a v dalším léčení |
vyhodnocovat rizikové situace v ošetřovatelství z hlediska porušení etických principů |
vyhodnocovat rizikové situace v ošetřovatelství z hlediska porušení etických principů |
spolupracovat s pacientem v životě s nemocí a v nemoci |
spolupracovat s pacientem v životě s nemocí a v nemoci |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecturing |
Lecturing |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Skills |
---|
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dealing with situational issues - learning in situations |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of seminar paper |
Analysis of seminar paper |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of a presentation given by the student |
Recommended literature
|
-
Kontakt (odborné periodikum). České Budějovice: Jihočeská univerzita České Budějovice.
-
HEŘMANOVÁ, J., VÁCHA, M., SVOBODOVÁ, H. et al. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada. 2012.
-
KUTNOHORSKÁ, J. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010.
-
KUTNOHORSKÁ, J., KUDLOVÁ, P. Důstojnost člověka - Dignity of Man - Theoretical Recources. Trenčín: Trenčianská univerzita A. Dubčeka, Fakulta zdravotníctva, 2016.
-
KUTNOHORSKÁ, J., PLISKOVÁ, B. Komunikace a etické aspekty péče o seniory. Zlín: UTB, 2017.
-
LACA, P. Koncept filozofie a etiky v ošetrovateľstve. Příbram: Ústav sv. Jana Nepomuka Neumanna, 2019.
-
MELLANOVÁ, A. et.al. Speciální psychologie. Brno: NCO NZO, 2003. ISBN 80-7013-386-4.
-
MUNZAROVÁ, M. Zdravotnická etika od A do Z. Praha: Grada, 2005.
-
SVATOŠOVÁ, M. Hospice a umění doprovázet. Praha: Ecce Homo, 2003. ISBN 80-902049-4-5.
-
TELNAROVÁ Z., KUTNOHORSKÁ, J. Seniors - Education as an Element of the Healthy Life Style. In Brodziak, A., Zołoteńka, M. Vspółczesna problematyka zdrowia publicznego i pielęgniarstwa holistycznego. Nysie: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, pp. 37- 48. 2018.
|