|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 16 hours per semester
- Preparation for course credit
- 20 hours per semester
- Preparation for examination
- 35 hours per semester
- Home preparation for classes
- 19 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| definovat základní role a funkce vedoucího pracovníka |
| definovat základní role a funkce vedoucího pracovníka |
| charakterizovat principy práce manažera v kontextu řízení lidských zdrojů |
| charakterizovat principy práce manažera v kontextu řízení lidských zdrojů |
| formulovat základní složky organizační kultury |
| formulovat základní složky organizační kultury |
| popsat analytické nástroje pro řízení rizik |
| popsat analytické nástroje pro řízení rizik |
| používat vhodnou terminologii v oblasti managementu kvality a bezpečné ošetřovatelské péče |
| používat vhodnou terminologii v oblasti managementu kvality a bezpečné ošetřovatelské péče |
| Skills |
|---|
| aplikovat základní týmové role ve zdravotnickém týmu |
| aplikovat základní týmové role ve zdravotnickém týmu |
| aplikovat manažerské pojetí řízení lidských zdrojů ve zdravotnictví |
| aplikovat manažerské pojetí řízení lidských zdrojů ve zdravotnictví |
| orientovat se v základních rolích a funkcích vedoucího pracovníka |
| orientovat se v základních rolích a funkcích vedoucího pracovníka |
| podílet se na zavedení systému hodnocení kvality a bezpečí zdravotní péče poskytované nelékařskými zdravotnickými pracovníky a jejího kontinuálního zvyšování |
| podílet se na zavedení systému hodnocení kvality a bezpečí zdravotní péče poskytované nelékařskými zdravotnickými pracovníky a jejího kontinuálního zvyšování |
| podílet se na řešení nežádoucích událostí ve vlastním sociálním prostředí pacienta a v rámci zdravotnického zařízení |
| podílet se na řešení nežádoucích událostí ve vlastním sociálním prostředí pacienta a v rámci zdravotnického zařízení |
| analyzovat faktory, které stojí za nežádoucími událostmi |
| analyzovat faktory, které stojí za nežádoucími událostmi |
| používat analytické nástroje pro řízení rizik |
| používat analytické nástroje pro řízení rizik |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Grade (Using a grade system) |
| Grade (Using a grade system) |
|
Recommended literature
|
-
ARMSTRONG, M. Armstrong's handbook of strategic human resource management. Sixth edition. London: Kogan Page, 2016.
-
BASTABLE, S. B. Essentials of Patient Education. 2. vyd. Sudbury: Jones and Bartlett, 2016.
-
BRABCOVÁ, I., BÁRTLOVÁ, S. Management v ošetřovatelské praxi. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2015.
-
HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita, 2010.
-
HORVÁTHOVÁ, P., BLÁHA, J., ČOPÍKOVÁ, A. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016.
-
MARX, D., VLČEK, F. Akreditační standardy pro nemocnice. 3. vyd. Praha: Spojená akreditační komise, 2014.
-
ŠUPŠÁKOVÁ, P. Řízení rizik při poskytování zdravotních služeb: manuál pro praxi. Praha: Grada, 2017.
-
ZÍTKOVÁ, M., POKORNÁ, A., MIČUDOVÁ, E. Vedení nových pracovníků v ošetřovatelské praxi: pro staniční a vrchní sestry. Praha: Grada, 2015.
|