Lecturer(s)
|
-
Hoffmannová Andrea, Mgr.
-
Krátká Anna, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Preparation for examination
- 45 hours per semester
- Participation in classes
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 25 hours per semester
|
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
popsat koncepci edukace a jednotlivé kroky procesu edukace |
popsat koncepci edukace a jednotlivé kroky procesu edukace |
popsat specifika edukace pacienta v jeho vlastním sociálním prostředí |
popsat specifika edukace pacienta v jeho vlastním sociálním prostředí |
vyjmenovat jednotlivé edukační postupy o nemocné s vybraným onemocněním |
vyjmenovat jednotlivé edukační postupy o nemocné s vybraným onemocněním |
popsat specifika edukace pečujících rodinných příslušníků |
popsat specifika edukace pečujících rodinných příslušníků |
vlastními slovy vysvětlit prevenci možných komplikací v souvislosti se základním onemocněním |
vlastními slovy vysvětlit prevenci možných komplikací v souvislosti se základním onemocněním |
Skills |
---|
připravit a obhájit edukační standard |
připravit a obhájit edukační standard |
stanovit si kritické body přípravy odborného školení, semináře, konference atd. |
stanovit si kritické body přípravy odborného školení, semináře, konference atd. |
kriticky zhodnotit výsledek edukace a navrhnout případná řešení |
kriticky zhodnotit výsledek edukace a navrhnout případná řešení |
edukovat pacienty a jejich blízké v režimových opatřeních a v ošetřovatelské péči ve vlastním sociálním prostředí |
edukovat pacienty a jejich blízké v režimových opatřeních a v ošetřovatelské péči ve vlastním sociálním prostředí |
naplánovat a realizovat vhodné edukační intervence u pacienta ve vlastním sociálním prostředí |
naplánovat a realizovat vhodné edukační intervence u pacienta ve vlastním sociálním prostředí |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Text analysis |
Text analysis |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Teamwork |
Teamwork |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Skills |
---|
Demonstration |
Demonstration |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Students working in pairs |
Students working in pairs |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of a presentation given by the student |
Recommended literature
|
-
BÁRTLOVÁ, S., MARKOVÁ, M. Role sestry specialistky. Brno: NCO NZO, 2008.
-
BERMAN, A., SNYDER, S. J. Skills in Clinical Nursing. 9th edition. Pearson, 2020.
-
BUTCHER, H. K., BULECHEK, G. M. Nursing Inteventions Classification (NIC). Amsterdam: Elsevier Health Sciences, 2018.
-
HARDEN, R. M., LILLEY, P. The Eight Roles of the Medical Teacher. Amsterdam: Elsevier Health Sciences.
-
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010.
-
KANTOR, J. a kol. Edukace osob s omezením hybnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013.
-
KRÁTKÁ, A. Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016.
-
MAGUROVÁ, D., MAJERNÍKOVÁ, Ĺ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2009.
-
MASTILIAKOVÁ, D. Edukace v ošetřovatelství. Respekt a úcta k lidské důstojnosti. Trenčín: Trenčianská univerzita A. Dubčeka v Trenčíne, 2015.
-
MATOUŠ, M., MATOUŠOVÁ, M., KUČERA, M. Život s endoprotézou kyčelního kloubu. Praha: Grada, 2018.
-
MOORHEAD, S., JOHNSON, M. Nursing Outcomes Classification (NOC). Amsterdam: Elsevier Health Sciences, ´201.
-
NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošetrovateĺstve. Martin: Osveta, 2010.
-
OWEN, H. Simulation in Healthcare Education. New York City: Springer International Publishing AG, 2018.
-
POKORNÁ, A. a kol. Management nežádoucích událostí ve zdravotnictví. Metodika prevence, identifikace a analýza. Praha: Grada, 2019.
-
ŠPATENKOVÁ, N. a L. SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů. Praha: Grada, 2015.
-
VETEŠKA, J. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. Praha: Česká andragogická společnost, 2017.
|