|
Lecturer(s)
|
-
Kutnohorská Jana, doc. PhDr. CSc.
-
Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 7 hours per semester
- Term paper
- 15 hours per semester
- Preparation for course credit
- 8 hours per semester
|
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| definovat etické principy 21. století |
| definovat etické principy 21. století |
| najít etická dilemata v konkrétních situacích a hledat jejich optimální řešení |
| najít etická dilemata v konkrétních situacích a hledat jejich optimální řešení |
| užívat odborné pojmy ve vztahu k odborné profilaci sestry |
| užívat odborné pojmy ve vztahu k odborné profilaci sestry |
| posoudit hierarchii etických aspektů při péči |
| posoudit hierarchii etických aspektů při péči |
| Skills |
|---|
| prezentovat případové studie, které se vztahují k etickým principům v paliativní péči |
| prezentovat případové studie, které se vztahují k etickým principům v paliativní péči |
| najít etická dilemata v konkrétních situacích a jejich optimální řešení |
| najít etická dilemata v konkrétních situacích a jejich optimální řešení |
| získat důvěru pacienta před operačním výkonem a v dalším léčení |
| získat důvěru pacienta před operačním výkonem a v dalším léčení |
| vyhodnocovat rizikové situace v ošetřovatelství z hlediska porušení etických principů |
| vyhodnocovat rizikové situace v ošetřovatelství z hlediska porušení etických principů |
| spolupracovat s pacientem v životě s nemocí a v nemoci |
| spolupracovat s pacientem v životě s nemocí a v nemoci |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecturing |
| Lecturing |
| Text analysis |
| Text analysis |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Activating (Simulation, games, dramatization) |
| Skills |
|---|
| Dealing with situational issues - learning in situations |
| Dealing with situational issues - learning in situations |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
| Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
| Analysis of the student's performance |
| Analysis of the student's performance |
|
Recommended literature
|
-
Kontakt (odborné periodikum). České Budějovice: Jihočeská univerzita České Budějovice.
-
HEŘMANOVÁ, J., VÁCHA, M., SVOBODOVÁ, H. et al. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada. 2012.
-
KUTNOHORSKÁ, J. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010.
-
KUTNOHORSKÁ, J., KUDLOVÁ, P. Důstojnost člověka - Dignity of Man - Theoretical Recources. Trenčín: Trenčianská univerzita A. Dubčeka, Fakulta zdravotníctva, 2016.
-
KUTNOHORSKÁ, J., PLISKOVÁ, B. Komunikace a etické aspekty péče o seniory. Zlín: UTB, 2017.
-
LACA, P. Koncept filozofie a etiky v ošetrovateľstve. Příbram: Ústav sv. Jana Nepomuka Neumanna, 2019.
-
MELLANOVÁ, A. Psychosociální problematika v ošetřovatelské profesi. Praha: Grada, 2017.
-
MUNZAROVÁ, M. Zdravotnická etika od A do Z. Praha: Grada, 2005.
-
SVATOŠOVÁ, M. Hospice a umění doprovázet. Praha: Ecce Homo, 2003. ISBN 80-902049-4-5.
-
TELNAROVÁ Z., KUTNOHORSKÁ, J. Seniors´ Education as an Element of the Healthy Life Style. In Brodziak, A., Zołoteńka, M. Vspółczesna problematyka zdrowia publicznego i pielęgniarstwa holistycznego. Nysie: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, pp. 37- 48. 2018.
-
ULRICH, C. M., GRADY, CH. Moral Distress in the Health Professions. Cham: Springer, 2018.
|