Course: Creation of Projects and School Educational Programs

» List of faculties » FHS » USP
Course title Creation of Projects and School Educational Programs
Course code USP/UK5TV
Organizational form of instruction Lecture + E-learning + Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 6
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Course content
- Main parts and structure of research project in educational sciences. - Research strategy and research design in the research project with regard to the project theme. - Information preparation in research project creation. - Theoretical background of research as a part of the project. - Abstract/annotation/resume in research project, research report. - Citations and paraphrases in the scientific text. - Compilation in scientific text as a part of research project. - Ethics and ethical aspects in research. - Function and choice of keywords in the research project. - Discussion of project results - publishing project results. - Professional writing as a tool of critical thinking, scientific text and its parameters. - Writing styles and their use in scholarly text. - Research report and its use.

Learning activities and teaching methods
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises, Teamwork, Text analysis
  • Participation in classes - 10 hours per semester
  • Preparation for course credit - 30 hours per semester
  • Term paper - 45 hours per semester
  • Preparation for examination - 65 hours per semester
  • Home preparation for classes - 30 hours per semester
prerequisite
Knowledge
not specified
not specified
learning outcomes
struktura projektu pedagogického výzkumu
struktura projektu pedagogického výzkumu
etické souvislosti pedagogického výzkumu
etické souvislosti pedagogického výzkumu
koncepce sběru dat v pedagogickém výzkumu
koncepce sběru dat v pedagogickém výzkumu
metody analýzy dat v pedagogickém výzkumu
metody analýzy dat v pedagogickém výzkumu
způsoby odkazování na odborné zdroje v odborném textu
způsoby odkazování na odborné zdroje v odborném textu
Skills
sestavit a zargumentovat záměr malého výzkumného šetření
sestavit a zargumentovat záměr malého výzkumného šetření
realizovat malé výzkumné šetření
realizovat malé výzkumné šetření
provést hodnocení realizovaného pedagogického výzkumu
provést hodnocení realizovaného pedagogického výzkumu
argumentovat pro použití konkrétních metod pedagogického výzkumu
argumentovat pro použití konkrétních metod pedagogického výzkumu
pracovat se zdroji v odborném textu dle normy
pracovat se zdroji v odborném textu dle normy
teaching methods
Knowledge
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Monologic (Exposition, lecture, briefing)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Text analysis
Text analysis
Practice exercises
Practice exercises
Teamwork
Teamwork
assessment methods
Analysis of educational material
Composite examination (Written part + oral part)
Composite examination (Written part + oral part)
Analysis of the student's portfolio
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Qualifying examination
Qualifying examination
Analysis of educational material
Analysis of the student's portfolio
Recommended literature
  • Danišková, Z. Učiť písať študenta vysokej školy? Potenciál kurzu akademického písania.. Orbis Scholae, 8 (1), 129?143., 2014.
  • Heath, A. W. Jak psát projekt kvalitativního výzkumu. Biograf, 1997, 10-11., 1997.
  • Horyna, B., & Krob, J. Cesty k vědě. Jak správně myslet a psát.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc., 2007.
  • Neusar, A. Malá knížka o odborném psaní.. Olomouc: UP., 2016.
  • Skutil, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011.
  • Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách.. Praha: SLON., 2005.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester