Lecturer(s)
|
-
Píšová Markéta, Mgr.
-
Lebloch Břetislav, Mgr.
-
Bernatíková Michaela, Mgr.
-
Fenyková Petra, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
- The concept of research-oriented education with an emphasis on the STEM concept. - Project method in relation to the application of STEM activities. - Didactic strategies in the STEM concept. - Introduction to processing of measuring. - Measuring dimensions, weight, and time. - Electrical circuits and measuring electrical characteristics. - Labor, energy, power. - Defining the content of nitrogen, phosphorus and potassium in water and soil. - Microscopy of ciliates. - Microscopy and temperature resistance of coliform bacteria.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Observation, Practice exercises
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Term paper
- 20 hours per semester
- Home preparation for classes
- 12 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
learning outcomes |
---|
definovat jednotlivé metody měření |
definovat jednotlivé metody měření |
popsat části mikroskopu |
popsat části mikroskopu |
charakterizovat koncepci badatelsky orientovaného vzdělávání |
charakterizovat koncepci badatelsky orientovaného vzdělávání |
charakterizovat koncept STEM (STEAM, STREAM) |
charakterizovat koncept STEM (STEAM, STREAM) |
vyjmenovat a popsat specifické organizační formy a výukové metody vhodné pro aplikaci konceptu STEM |
vyjmenovat a popsat specifické organizační formy a výukové metody vhodné pro aplikaci konceptu STEM |
Skills |
---|
provést měření rozměrů, hmotnosti a času |
provést měření rozměrů, hmotnosti a času |
pracovat s mikroskopem (vytvořit preparát, nastavit mikroskop, vytvořit záznamový arch apod.) |
pracovat s mikroskopem (vytvořit preparát, nastavit mikroskop, vytvořit záznamový arch apod.) |
navrhnout a realizovat aktivity v konceptu STEM |
navrhnout a realizovat aktivity v konceptu STEM |
navrhout vhodné didaktické strategie pro realizaci aktivit v duchu BOV (např. vytvořit komiks, vytvořit model apod.) |
navrhout vhodné didaktické strategie pro realizaci aktivit v duchu BOV (např. vytvořit komiks, vytvořit model apod.) |
spolupracovat ve skupině |
spolupracovat ve skupině |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practice exercises |
Practice exercises |
Simple experiments |
Simple experiments |
Individual work of students |
Individual work of students |
assessment methods |
---|
Analysis of educational material |
Analysis of educational material |
Recommended literature
|
-
Dostál, J., & Kožuchová, M. Badatelský přístup v technickém vzdělávání: teorie a výzkum.. Univerzita Palackého v Olomouci., 2016. ISBN 9788024452388.
-
Dostál, J., Hašková, A., Kožuchová, M., Kropáč, J., Ďuriš, M., & Honzíková, J. Technické vzdělávání na základních školách v kontextu společenských a technologických změn.. Univerzita Palackého v Olomouci., 2017.
-
Flinn, E., & Mulligan, A. The primary STEM ideas book: engaging classroom activities combining mathematics, science and D&T.. Routledge, Taylor & Francis Group., 2019.
-
HODEK, P., PÁCA, J., ŠULC, M. Laboratorní cvičení z biologie a biochemie mikroorganismů. Praha : Karolinum, 2009.
-
JÁCHIM, F., TESAŘ, J. Seminář a praktikum z fyziky pro 2. stupeň SPN. Praha : SPN, 2001.
-
KRAUS, I. Dějiny evropských objevů a vynálezů. Praha : Academia, 2001.
-
KRAUS, I. Fyzika od Thaléta k Newtonovi. Praha : Academia, 2007.
|