Lecturer(s)
|
-
Janíková Marcela, doc. PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Žáková Iva, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
- Evaluation of results of a pedagogical project regarding the set goals, the content, the specifics of the school, the class, the children in the class. - Preparation of a final exam topic and its analysis in a group. - Creation of a structured reflection.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Text analysis
- Participation in classes
- 56 hours per semester
- Term paper
- 40 hours per semester
- Preparation for examination
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
learning outcomes |
---|
describe teaching strategies |
describe teaching strategies |
explain the pedagogical diagnostics |
explain the pedagogical diagnostics |
summarize basic knowledge from the field of school counseling |
summarize basic knowledge from the field of school counseling |
Skills |
---|
work out a pedagogical problem |
work out a pedagogical problem |
propose a way of solving the pedagogical problem |
propose a way of solving the pedagogical problem |
discuss selected pedagogical issues |
discuss selected pedagogical issues |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Observation |
Observation |
Text analysis |
Text analysis |
assessment methods |
---|
Oral examination |
Oral examination |
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Analysis of educational material |
Analysis of educational material |
Recommended literature
|
-
LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako prostředek pedagogického výzkumu ? Příspěvek k autoregulaci a seberozvoji. Zlín : ÚŠP UTB, 2014.
-
PIŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. A KOL. Mentoring v učitelství. Praha : PdF UK, 2011.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele ? otazníky, naděje, nebezpečí. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
PIŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele.. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2007.
-
SPILKOVÁ, V. Profesionalizace učitelství a její podpora ? optikou výzkumu. In. WIGEROVÁ, A. Premeny univerzitného vzdelávania,. Bratislava : PdF UK, 2010.
-
SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J. a kol. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha : PdF UK, 2008.
|