| 
        Lecturer(s)
     | 
    
        
            
                - 
                    Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Janiš Kamil, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        unspecified
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Participation in classes
                        - 42 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Home preparation for classes
                        - 10 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Preparation for course credit
                        - 28 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Term paper
                        - 10 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Studenti mají základní znalosti o pohybové soustavě člověka a o konceptu zdraví.  | 
| Studenti mají základní znalosti o pohybové soustavě člověka a o konceptu zdraví.  | 
| learning outcomes | 
|---|
| popsat stavbu a funkci pohybové a opěrné soustavy | 
| popsat stavbu a funkci pohybové a opěrné soustavy | 
| popsat dělení motorických schopností, možnosti jejich testování a rozvíjení u dětí mladšího školního věku, | 
| popsat dělení motorických schopností, možnosti jejich testování a rozvíjení u dětí mladšího školního věku, | 
| vyjmenovat zdravotní cviky vhodné k předcházení či nápravě svalových dysbalance | 
| vyjmenovat zdravotní cviky vhodné k předcházení či nápravě svalových dysbalance | 
| definovat základní pojmy z oblasti základů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví | 
| definovat základní pojmy z oblasti základů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví | 
| vyjmenovat hlavní charakteristiky tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení | 
| vyjmenovat hlavní charakteristiky tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení | 
| Skills | 
|---|
| terminologicky správně popsat polohu a jednoduché pohyby těla a jeho částí včetně jejich grafického znázornění | 
| terminologicky správně popsat polohu a jednoduché pohyby těla a jeho částí včetně jejich grafického znázornění | 
| volit vhodné cviky pro eliminaci svalových dysbalancí u dětí mladšího školního věku | 
| volit vhodné cviky pro eliminaci svalových dysbalancí u dětí mladšího školního věku | 
| vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví | 
| vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví | 
| analyzovat postavení tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení | 
| analyzovat postavení tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení | 
| zhodnotit a realizovat možnosti výchovy ke zdraví ve výuce na 1. stupni ZŠ | 
| zhodnotit a realizovat možnosti výchovy ke zdraví ve výuce na 1. stupni ZŠ | 
| teaching methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Practice exercises | 
| Practice exercises | 
| Students working in pairs | 
| Students working in pairs | 
| Skills | 
|---|
| Students working in pairs | 
| Students working in pairs | 
| Practice exercises | 
| Practice exercises | 
| assessment methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Analysis of the student's performance | 
| Analysis of the student's performance | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Appelt, K., Horáková, D., & Novotný, L. Názvosloví pro cvičitele.. Praha: Olympia., 1989. 
                
 
            
                
                - 
                    Blahutková, M., Klenková, J., & Zichová, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita. 2005.
                
 
            
                
                - 
                    Blahutková, M., Řehulka, E., & Dvořáková, Š. Pohyb a duševní zdraví. Brno: Paido. 2005.
                
 
            
                
                - 
                    Dobrovolná, L. Vliv psychomotorických aktivit na osobnost dítěte s mentálním postižením na prvním stupňi ZŠ praktické. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita. 2011.
                
 
            
                
                - 
                    Dobrý, L. Analýza didaktické interakce v tělesné výchově.. Univerzita Karlova v Praze: Karolinum., 1997. 
                
 
            
                
                - 
                    Dostálová, I., & Sigmund, M. Pohybový systém: anatomie, diagnostika, cvičení, masáže.. Olomouc: Poznání., 2017. 
                
 
            
                
                - 
                    Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. 
                
 
            
                
                - 
                    Formánková, S. Základní gymnastika: názvosloví nejčastěji používaných postojů, poloh a pohybů (cvičení prostná).. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci., 2011. 
                
 
            
                
                - 
                    HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno: MSD, 2009. 
                
 
            
                
                - 
                    Hošková, B. Vademecum: zdravotní tělesná výchova (druhy oslabení).. Praha: Karolinum., 2014. 
                
 
            
                
                - 
                    Melechovský, M. Vybrané výukové programy ve výuce výchovy ke zdraví.. Doctoral dissertation). Brno: Masarykova univerzita, 2015. 
                
 
            
                
                - 
                    Payne, G., & Isaacs, L. D. Human motor development: a lifespan approach.. New York: McGraw-Hill., 2012. 
                
 
            
                
                - 
                    Plisková, B., & Snopek, P. Rozvoj klíčových kompetencí studentů ve zdravotnické problematice.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2018. 
                
 
            
                
                - 
                    Zvonař, M., Duvač, I. Antropomotorika pro magisterský program tělesná výchova a sport. Brno: Masarykova univerzita., 2011. 
                
 
            
         
         
         
     |