Course: null

» List of faculties » FHS » USP
Course title -
Course code USP/M1ZTV
Organizational form of instruction Tutorial + Seminar
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
  • Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Participation in classes - 42 hours per semester
  • Home preparation for classes - 10 hours per semester
  • Preparation for course credit - 28 hours per semester
  • Term paper - 10 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Studenti mají základní znalosti o pohybové soustavě člověka a o konceptu zdraví.
Studenti mají základní znalosti o pohybové soustavě člověka a o konceptu zdraví.
learning outcomes
popsat stavbu a funkci pohybové a opěrné soustavy
popsat stavbu a funkci pohybové a opěrné soustavy
popsat dělení motorických schopností, možnosti jejich testování a rozvíjení u dětí mladšího školního věku,
popsat dělení motorických schopností, možnosti jejich testování a rozvíjení u dětí mladšího školního věku,
vyjmenovat zdravotní cviky vhodné k předcházení či nápravě svalových dysbalance
vyjmenovat zdravotní cviky vhodné k předcházení či nápravě svalových dysbalance
definovat základní pojmy z oblasti základů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví
definovat základní pojmy z oblasti základů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví
vyjmenovat hlavní charakteristiky tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení
vyjmenovat hlavní charakteristiky tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení
Skills
terminologicky správně popsat polohu a jednoduché pohyby těla a jeho částí včetně jejich grafického znázornění
terminologicky správně popsat polohu a jednoduché pohyby těla a jeho částí včetně jejich grafického znázornění
volit vhodné cviky pro eliminaci svalových dysbalancí u dětí mladšího školního věku
volit vhodné cviky pro eliminaci svalových dysbalancí u dětí mladšího školního věku
vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví
vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví
upevňovat návyky ve zvládání zdravotních obtíží
upevňovat návyky ve zvládání zdravotních obtíží
vytvářet zdravotně optimální hodnotový systém
vytvářet zdravotně optimální hodnotový systém
hodnotit proces zdravotně výchovných aktivit
hodnotit proces zdravotně výchovných aktivit
analyzovat postavení tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení
analyzovat postavení tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení
komparovat výchovy ke zdraví v zahraničním kontextu
komparovat výchovy ke zdraví v zahraničním kontextu
zhodnotit a realizovat možnosti výchovy ke zdraví ve výuce na 1. stupni ZŠ
zhodnotit a realizovat možnosti výchovy ke zdraví ve výuce na 1. stupni ZŠ
vytvořit konkrétní program podpory zdraví na 1. stupni ZŠ
vytvořit konkrétní program podpory zdraví na 1. stupni ZŠ
teaching methods
Knowledge
Practice exercises
Practice exercises
Students working in pairs
Students working in pairs
Skills
Students working in pairs
Students working in pairs
Practice exercises
Practice exercises
assessment methods
Knowledge
Analysis of the student's performance
Analysis of the student's performance
Recommended literature
  • Appelt, K., Horáková, D., & Novotný, L. Názvosloví pro cvičitele.. Praha: Olympia., 1989.
  • Blahutková, M., Klenková, J., & Zichová, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita. 2005.
  • Blahutková, M., Řehulka, E., & Dvořáková, Š. Pohyb a duševní zdraví. Brno: Paido. 2005.
  • Dobrovolná, L. Vliv psychomotorických aktivit na osobnost dítěte s mentálním postižením na prvním stupňi ZŠ praktické. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita. 2011.
  • Dobrý, L. Analýza didaktické interakce v tělesné výchově.. Univerzita Karlova v Praze: Karolinum., 1997.
  • Dostálová, I., & Sigmund, M. Pohybový systém: anatomie, diagnostika, cvičení, masáže.. Olomouc: Poznání., 2017.
  • Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017.
  • Formánková, S. Základní gymnastika: názvosloví nejčastěji používaných postojů, poloh a pohybů (cvičení prostná).. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci., 2011.
  • HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno: MSD, 2009.
  • Hošková, B. Vademecum: zdravotní tělesná výchova (druhy oslabení).. Praha: Karolinum., 2014.
  • Melechovský, M. Vybrané výukové programy ve výuce výchovy ke zdraví.. Doctoral dissertation). Brno: Masarykova univerzita, 2015.
  • Payne, G., & Isaacs, L. D. Human motor development: a lifespan approach.. New York: McGraw-Hill., 2012.
  • Plisková, B., & Snopek, P. Rozvoj klíčových kompetencí studentů ve zdravotnické problematice.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2018.
  • Zvonař, M., Duvač, I. Antropomotorika pro magisterský program tělesná výchova a sport. Brno: Masarykova univerzita., 2011.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester