Lecturer(s)
|
-
Zderčík Antonín, PhDr. Ph.D.
-
Plisková Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 42 hours per semester
- Home preparation for classes
- 10 hours per semester
- Preparation for course credit
- 28 hours per semester
- Term paper
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Studenti mají základní znalosti o pohybové soustavě člověka a o konceptu zdraví. |
Studenti mají základní znalosti o pohybové soustavě člověka a o konceptu zdraví. |
learning outcomes |
---|
popsat stavbu a funkci pohybové a opěrné soustavy |
popsat stavbu a funkci pohybové a opěrné soustavy |
popsat dělení motorických schopností, možnosti jejich testování a rozvíjení u dětí mladšího školního věku, |
popsat dělení motorických schopností, možnosti jejich testování a rozvíjení u dětí mladšího školního věku, |
vyjmenovat zdravotní cviky vhodné k předcházení či nápravě svalových dysbalance |
vyjmenovat zdravotní cviky vhodné k předcházení či nápravě svalových dysbalance |
definovat základní pojmy z oblasti základů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví |
definovat základní pojmy z oblasti základů tělesné výchovy a výchovy ke zdraví |
vyjmenovat hlavní charakteristiky tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení |
vyjmenovat hlavní charakteristiky tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení |
Skills |
---|
terminologicky správně popsat polohu a jednoduché pohyby těla a jeho částí včetně jejich grafického znázornění |
terminologicky správně popsat polohu a jednoduché pohyby těla a jeho částí včetně jejich grafického znázornění |
volit vhodné cviky pro eliminaci svalových dysbalancí u dětí mladšího školního věku |
volit vhodné cviky pro eliminaci svalových dysbalancí u dětí mladšího školního věku |
vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví |
vytvářet návyky podporující a ochraňující zdraví |
upevňovat návyky ve zvládání zdravotních obtíží |
upevňovat návyky ve zvládání zdravotních obtíží |
vytvářet zdravotně optimální hodnotový systém |
vytvářet zdravotně optimální hodnotový systém |
hodnotit proces zdravotně výchovných aktivit |
hodnotit proces zdravotně výchovných aktivit |
analyzovat postavení tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení |
analyzovat postavení tělesné, zdravotní, sexuální, environmentální i protidrogové výchovy v podmínkách základních škol a mimoškolských zařízení |
komparovat výchovy ke zdraví v zahraničním kontextu |
komparovat výchovy ke zdraví v zahraničním kontextu |
zhodnotit a realizovat možnosti výchovy ke zdraví ve výuce na 1. stupni ZŠ |
zhodnotit a realizovat možnosti výchovy ke zdraví ve výuce na 1. stupni ZŠ |
vytvořit konkrétní program podpory zdraví na 1. stupni ZŠ |
vytvořit konkrétní program podpory zdraví na 1. stupni ZŠ |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practice exercises |
Practice exercises |
Students working in pairs |
Students working in pairs |
Skills |
---|
Students working in pairs |
Students working in pairs |
Practice exercises |
Practice exercises |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Analysis of the student's performance |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
Appelt, K., Horáková, D., & Novotný, L. Názvosloví pro cvičitele.. Praha: Olympia., 1989.
-
Blahutková, M., Klenková, J., & Zichová, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita. 2005.
-
Blahutková, M., Řehulka, E., & Dvořáková, Š. Pohyb a duševní zdraví. Brno: Paido. 2005.
-
Dobrovolná, L. Vliv psychomotorických aktivit na osobnost dítěte s mentálním postižením na prvním stupňi ZŠ praktické. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita. 2011.
-
Dobrý, L. Analýza didaktické interakce v tělesné výchově.. Univerzita Karlova v Praze: Karolinum., 1997.
-
Dostálová, I., & Sigmund, M. Pohybový systém: anatomie, diagnostika, cvičení, masáže.. Olomouc: Poznání., 2017.
-
Dvořáková, H., & Engelthalerová, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017.
-
Formánková, S. Základní gymnastika: názvosloví nejčastěji používaných postojů, poloh a pohybů (cvičení prostná).. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci., 2011.
-
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno: MSD, 2009.
-
Hošková, B. Vademecum: zdravotní tělesná výchova (druhy oslabení).. Praha: Karolinum., 2014.
-
Melechovský, M. Vybrané výukové programy ve výuce výchovy ke zdraví.. Doctoral dissertation). Brno: Masarykova univerzita, 2015.
-
Payne, G., & Isaacs, L. D. Human motor development: a lifespan approach.. New York: McGraw-Hill., 2012.
-
Plisková, B., & Snopek, P. Rozvoj klíčových kompetencí studentů ve zdravotnické problematice.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2018.
-
Zvonař, M., Duvač, I. Antropomotorika pro magisterský program tělesná výchova a sport. Brno: Masarykova univerzita., 2011.
|