Course: Business English 4

» List of faculties » FHS » UMJL
Course title Business English 4
Course code UMJL/A6OJ4
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction English
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Course availability The course is available to visiting students
Lecturer(s)
  • Dujka Petr, Mgr.
Course content
Terminology - key terms and concepts. Data Literacy Banking Corporate Finance Money, Currency, Currency Exchange, Fiat Currencies DeFi, Blockchain, Bitcoin Stocks and Shares Bonds Saving, Investing Insurance

Learning activities and teaching methods
Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises, Individual work of students
  • Home preparation for classes - 30 hours per semester
  • Participation in classes - 30 hours per semester
  • Preparation for examination - 45 hours per semester
  • Preparation for course credit - 45 hours per semester
prerequisite
Knowledge
It is essential to have knowledge from the Business English 1 (A3OJ1), Business English 2 (A4OJ2), and Business English 3 (A5OJ3) courses. B2 knowledge of English according to the Common European Framework of Reference for Languages is vital.
It is essential to have knowledge from the Business English 1 (A3OJ1), Business English 2 (A4OJ2), and Business English 3 (A5OJ3) courses. B2 knowledge of English according to the Common European Framework of Reference for Languages is vital.
learning outcomes
vyjmenovat základní odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce
vyjmenovat základní odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce
rozeznat odbornou terminologii v anglickém jazyce v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech
rozeznat odbornou terminologii v anglickém jazyce v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech
vysvětlit základní odbornou terminologii a koncepty z oblasti ekonomie v anglickém jazyce
vysvětlit základní odbornou terminologii a koncepty z oblasti ekonomie v anglickém jazyce
vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe
vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe
popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe v anglickém jazyce
popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe v anglickém jazyce
Skills
efektivně komunikovat o probíraných tématech v týmu či jako jednotlivec
efektivně komunikovat o probíraných tématech v týmu či jako jednotlivec
vyjadřovat souvisle a strukturovaně své myšlenky a názory v anglickém jazyce
vyjadřovat souvisle a strukturovaně své myšlenky a názory v anglickém jazyce
komunikovat v angličtině na úrovni C1 (CEFR) v mluveném i psaném projevu
komunikovat v angličtině na úrovni C1 (CEFR) v mluveném i psaném projevu
prakticky a správně používat odbornou terminologii, probírané koncepty, anglickou gramatiku, fráze
prakticky a správně používat odbornou terminologii, probírané koncepty, anglickou gramatiku, fráze
správně vyslovovat slovní zásobu odpovídající úrovni studia i novou slovní zásobu probíranou v rámci předmětu
správně vyslovovat slovní zásobu odpovídající úrovni studia i novou slovní zásobu probíranou v rámci předmětu
teaching methods
Knowledge
Individual work of students
Methods for working with texts (Textbook, book)
Methods for working with texts (Textbook, book)
Practice exercises
Practice exercises
Individual work of students
Students working in pairs
Students working in pairs
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dealing with situational issues - learning in situations
Dealing with situational issues - learning in situations
Text analysis
Text analysis
Skills
Activating (Simulation, games, dramatization)
Activating (Simulation, games, dramatization)
Text analysis
Text analysis
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Practice exercises
Practice exercises
Dealing with situational issues - learning in situations
Dealing with situational issues - learning in situations
Teamwork
Teamwork
assessment methods
Knowledge
Preparation of a presentation, giving a presentation
Preparation of a presentation, giving a presentation
Grade (Using a grade system)
Grade (Using a grade system)
Written examination
Written examination
Oral examination
Oral examination
Systematic observation of the student
Systematic observation of the student
Recommended literature
  • Baade, K. Holloway, Ch. Scrivener, J. and Turner, R. Business Result Advanced Student's Book. Oxford, 2009. ISBN 978-0-19-476818-4.
  • Kaftan, M. New English in Economics 1. Praha: Karolinum, 2010.
  • Kaftan, M. New English in Economics 2. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1809-8.
  • MacKenzie, I. English for Business Studies. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-75285-x.
  • Mascull, Bill. Business vocabulary in use : [intermediate]. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
  • Mascull, Bill. Business Vocabulary in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0521775299.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester