Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Terminology - key terms and concepts. Data Literacy Banking Corporate Finance Money, Currency, Currency Exchange, Fiat Currencies DeFi, Blockchain, Bitcoin Stocks and Shares Bonds Saving, Investing Insurance
|
Learning activities and teaching methods
|
Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises, Individual work of students
- Home preparation for classes
- 30 hours per semester
- Participation in classes
- 30 hours per semester
- Preparation for examination
- 45 hours per semester
- Preparation for course credit
- 45 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
It is essential to have knowledge from the Business English 1 (A3OJ1), Business English 2 (A4OJ2), and Business English 3 (A5OJ3) courses. B2 knowledge of English according to the Common European Framework of Reference for Languages is vital. |
It is essential to have knowledge from the Business English 1 (A3OJ1), Business English 2 (A4OJ2), and Business English 3 (A5OJ3) courses. B2 knowledge of English according to the Common European Framework of Reference for Languages is vital. |
learning outcomes |
---|
vyjmenovat základní odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce |
vyjmenovat základní odbornou terminologii a koncepty v anglickém jazyce |
rozeznat odbornou terminologii v anglickém jazyce v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech |
rozeznat odbornou terminologii v anglickém jazyce v odborných textech, nahrávkách, videonahrávkách či projevech |
vysvětlit základní odbornou terminologii a koncepty z oblasti ekonomie v anglickém jazyce |
vysvětlit základní odbornou terminologii a koncepty z oblasti ekonomie v anglickém jazyce |
vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe |
vysvětlit správné použití anglické gramatiky, odborných termínů, frází, zejména v kontextu manažerské praxe |
popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe v anglickém jazyce |
popsat odborné procesy obvyklé v oblasti manažerské praxe v anglickém jazyce |
Skills |
---|
efektivně komunikovat o probíraných tématech v týmu či jako jednotlivec |
efektivně komunikovat o probíraných tématech v týmu či jako jednotlivec |
vyjadřovat souvisle a strukturovaně své myšlenky a názory v anglickém jazyce |
vyjadřovat souvisle a strukturovaně své myšlenky a názory v anglickém jazyce |
komunikovat v angličtině na úrovni C1 (CEFR) v mluveném i psaném projevu |
komunikovat v angličtině na úrovni C1 (CEFR) v mluveném i psaném projevu |
prakticky a správně používat odbornou terminologii, probírané koncepty, anglickou gramatiku, fráze |
prakticky a správně používat odbornou terminologii, probírané koncepty, anglickou gramatiku, fráze |
správně vyslovovat slovní zásobu odpovídající úrovni studia i novou slovní zásobu probíranou v rámci předmětu |
správně vyslovovat slovní zásobu odpovídající úrovni studia i novou slovní zásobu probíranou v rámci předmětu |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Individual work of students |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Practice exercises |
Practice exercises |
Individual work of students |
Students working in pairs |
Students working in pairs |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Text analysis |
Text analysis |
Skills |
---|
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Activating (Simulation, games, dramatization) |
Text analysis |
Text analysis |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Practice exercises |
Practice exercises |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Teamwork |
Teamwork |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Preparation of a presentation, giving a presentation |
Preparation of a presentation, giving a presentation |
Grade (Using a grade system) |
Grade (Using a grade system) |
Written examination |
Written examination |
Oral examination |
Oral examination |
Systematic observation of the student |
Systematic observation of the student |
Recommended literature
|
-
Baade, K. Holloway, Ch. Scrivener, J. and Turner, R. Business Result Advanced Student's Book. Oxford, 2009. ISBN 978-0-19-476818-4.
-
Kaftan, M. New English in Economics 1. Praha: Karolinum, 2010.
-
Kaftan, M. New English in Economics 2. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1809-8.
-
MacKenzie, I. English for Business Studies. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-75285-x.
-
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : [intermediate]. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
Mascull, Bill. Business Vocabulary in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0521775299.
|