Lecturer(s)
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Dissertation examination is divided: 1. Dissertation defence 2. The student will be required to prove profound knowledge in education in a broader context as well as ability to acquire new scientific knowledge and apply it in a creative manner.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Individual work of students
- Preparation for examination
- 600 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
The student can register for the state doctoral examination at the beginning of the fourth year after the previous successful fulfilment of all required study obligations set out in the individual study plan, in the amount of at least 175 credits. |
The student can register for the state doctoral examination at the beginning of the fourth year after the previous successful fulfilment of all required study obligations set out in the individual study plan, in the amount of at least 175 credits. |
learning outcomes |
---|
Popíše klíčové teorie, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto teorií. Popíše klíčové metodologické přístupy, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto přístupů. Objasní vztah mezi teorií a metodou ve svém dizertačním projektu. |
Popíše klíčové teorie, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto teorií. Popíše klíčové metodologické přístupy, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto přístupů. Objasní vztah mezi teorií a metodou ve svém dizertačním projektu. |
Describse key theories that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these theories. Describes key methodological approaches that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these approaches. Clarifies the relationship between theory and method in his dissertation project. |
Describse key theories that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these theories. Describes key methodological approaches that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these approaches. Clarifies the relationship between theory and method in his dissertation project. |
Skills |
---|
Rozpozná mezioborové souvislosti svých zvolených teoretických východisek. Věcně argumentuje vzhledem k položeným otázkám komise. Rozpozná inkonzistenci v argumentaci. Navrhne alternativním teoretický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. Navrhne alternativním metodologický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. |
Rozpozná mezioborové souvislosti svých zvolených teoretických východisek. Věcně argumentuje vzhledem k položeným otázkám komise. Rozpozná inkonzistenci v argumentaci. Navrhne alternativním teoretický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. Navrhne alternativním metodologický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. |
Recognizes interdisciplinary connections within his chosen theoretical framework. Substantially argues in relation to the questions posed by the committee. Identifies inconsistencies in the argumentation. Proposes an alternative theoretical approach to solving the dissertation or discussed problem. Proposes an alternative methodological approach to solving the dissertation or discussed. |
Recognizes interdisciplinary connections within his chosen theoretical framework. Substantially argues in relation to the questions posed by the committee. Identifies inconsistencies in the argumentation. Proposes an alternative theoretical approach to solving the dissertation or discussed problem. Proposes an alternative methodological approach to solving the dissertation or discussed. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Individual work of students |
Individual work of students |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
Preparation of a presentation, giving a presentation |
Preparation of a presentation, giving a presentation |
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
Oral examination |
Oral examination |
Recommended literature
|
-
Literatura je vázána k předmětům doktorského studijního programu.
|