Course: Ph.D. Examination (20 ECTS)

» List of faculties » FHS » CV
Course title Ph.D. Examination (20 ECTS)
Course code CV/DSZ
Organizational form of instruction no contact
Level of course Doctoral
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 20
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Course content
Dissertation examination is divided: 1. Dissertation defence 2. The student will be required to prove profound knowledge in education in a broader context as well as ability to acquire new scientific knowledge and apply it in a creative manner.

Learning activities and teaching methods
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Individual work of students
  • Preparation for examination - 600 hours per semester
prerequisite
Knowledge
The student can register for the state doctoral examination at the beginning of the fourth year after the previous successful fulfilment of all required study obligations set out in the individual study plan, in the amount of at least 175 credits.
The student can register for the state doctoral examination at the beginning of the fourth year after the previous successful fulfilment of all required study obligations set out in the individual study plan, in the amount of at least 175 credits.
learning outcomes
Popíše klíčové teorie, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto teorií. Popíše klíčové metodologické přístupy, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto přístupů. Objasní vztah mezi teorií a metodou ve svém dizertačním projektu.
Popíše klíčové teorie, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto teorií. Popíše klíčové metodologické přístupy, které jsou relevantní pro téma jeho dizertační práce. Zhodnotí silné a slabé stránky těchto přístupů. Objasní vztah mezi teorií a metodou ve svém dizertačním projektu.
Describse key theories that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these theories. Describes key methodological approaches that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these approaches. Clarifies the relationship between theory and method in his dissertation project.
Describse key theories that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these theories. Describes key methodological approaches that are relevant to the topic of his dissertation. Evaluates the strengths and weaknesses of these approaches. Clarifies the relationship between theory and method in his dissertation project.
Skills
Rozpozná mezioborové souvislosti svých zvolených teoretických východisek. Věcně argumentuje vzhledem k položeným otázkám komise. Rozpozná inkonzistenci v argumentaci. Navrhne alternativním teoretický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. Navrhne alternativním metodologický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému.
Rozpozná mezioborové souvislosti svých zvolených teoretických východisek. Věcně argumentuje vzhledem k položeným otázkám komise. Rozpozná inkonzistenci v argumentaci. Navrhne alternativním teoretický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému. Navrhne alternativním metodologický přístup k řešení dizertační práce či diskutovaného problému.
Recognizes interdisciplinary connections within his chosen theoretical framework. Substantially argues in relation to the questions posed by the committee. Identifies inconsistencies in the argumentation. Proposes an alternative theoretical approach to solving the dissertation or discussed problem. Proposes an alternative methodological approach to solving the dissertation or discussed.
Recognizes interdisciplinary connections within his chosen theoretical framework. Substantially argues in relation to the questions posed by the committee. Identifies inconsistencies in the argumentation. Proposes an alternative theoretical approach to solving the dissertation or discussed problem. Proposes an alternative methodological approach to solving the dissertation or discussed.
teaching methods
Knowledge
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
Individual work of students
Individual work of students
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming)
assessment methods
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...)
Preparation of a presentation, giving a presentation
Preparation of a presentation, giving a presentation
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...)
Oral examination
Oral examination
Recommended literature
  • Literatura je vázána k předmětům doktorského studijního programu.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester