Lecturer(s)
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The student presents the partial results of his/her research within the first year of doctoral studies on the colloquium, which is organized as a group discussion with doctoral students. The examiner assesses not only the student´s theoretical knowledge but also the ability to communicate with peers.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Teamwork, Text analysis, Self-reflection, Individual work of students, Dealing with situational issues - learning in situations
- Preparation for course credit
- 150 hours per semester
- Term paper
- 150 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
The student commands rules of academic writing and proper reflering to profesional literature. They are able to process literature search. |
The student commands rules of academic writing and proper reflering to profesional literature. They are able to process literature search. |
learning outcomes |
---|
zná pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientuje se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce je schopen popsat vhodné metody prezentace dat zná postupny hodnocení kvality vědecké práce orientuje se v zásadách publikační etiky |
zná pravidlla veřejného vystupování a prezentace výsledků svého tvůrčího zkoumání orientuje se v literatuře zaměřené na prezentaci výsledků vědecké práce je schopen popsat vhodné metody prezentace dat zná postupny hodnocení kvality vědecké práce orientuje se v zásadách publikační etiky |
Knows the rules of public speaking and presenting the results of his creative research. Is familiar with literature focused on presenting the results of scientific work. Is able to describe suitable methods for presenting data. Is aware of the process of evaluating the quality of scientific work. Is oriented in the principles of publication ethics. |
Knows the rules of public speaking and presenting the results of his creative research. Is familiar with literature focused on presenting the results of scientific work. Is able to describe suitable methods for presenting data. Is aware of the process of evaluating the quality of scientific work. Is oriented in the principles of publication ethics. |
Skills |
---|
veřejně vystupovat a prezentovat výsledky svého tvůrčího zkoumání za první rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tuto reflektovat aktivně se zapojit do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentovat své názory sebereflexivně a objektivně zhodnotit úrovně aplikované metodologie vyhodnotit slabiny a silné stránky svého projektu |
veřejně vystupovat a prezentovat výsledky svého tvůrčího zkoumání za první rok doktorského studia získávat zpětnou vazbu k výsledkům své vědecké práce a tuto reflektovat aktivně se zapojit do skupinové diskuse s ostatními studenty doktorského studijního programu a prezentovat své názory sebereflexivně a objektivně zhodnotit úrovně aplikované metodologie vyhodnotit slabiny a silné stránky svého projektu |
Publicly present and showcase the results of one's creative research during the first year of doctoral studies. Receive feedback on the results of one's scientific work and reflect on it. Actively participate in group discussions with other students in the doctoral study program and present one's opinions. Self-reflectively and objectively evaluate the levels of applied methodology. Evaluate the weaknesses and strengths of one's project |
Publicly present and showcase the results of one's creative research during the first year of doctoral studies. Receive feedback on the results of one's scientific work and reflect on it. Actively participate in group discussions with other students in the doctoral study program and present one's opinions. Self-reflectively and objectively evaluate the levels of applied methodology. Evaluate the weaknesses and strengths of one's project |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Individual work of students |
Individual work of students |
Text analysis |
Text analysis |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Self-reflection |
Self-reflection |
Dealing with situational issues - learning in situations |
Teamwork |
Teamwork |
assessment methods |
---|
Analysis of the student's performance |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of a presentation given by the student |
Analysis of the student's performance |
Recommended literature
|
-
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 8024601397.
-
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
CHRÁSKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005.
-
CHRÁSKA, M. ml. Uplatnění vícerozměrných statistických metod v pedagogickém výzkumu. Olomouc: Votobia, 2005.
-
Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
Miovský, M., Čermák, I., Řehan, V. (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. III. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. .
|