Lecturer(s)
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Preparation of a manuscript for a reviewed journal, consultation with advisor, submission to editor.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Individual work of students
- Preparation for course credit
- 150 hours per semester
- Educational trip
- 300 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
The student knows valid citation norms/standards. |
The student knows valid citation norms/standards. |
learning outcomes |
---|
Student se orientuje v pravidlech tvorby odborných textů dle manuálu APA a další doporučené literatury. Rozlišuje různé žánry vědeckých statí. Rozliší mezi kvalitativními nároky různých časopisů na publikování. Zhodnotí slabé a silné stránky svého rukopisu. Najde vhodný časopis pro publikaci výsledků své tvůrčí činnosti. |
Student se orientuje v pravidlech tvorby odborných textů dle manuálu APA a další doporučené literatury. Rozlišuje různé žánry vědeckých statí. Rozliší mezi kvalitativními nároky různých časopisů na publikování. Zhodnotí slabé a silné stránky svého rukopisu. Najde vhodný časopis pro publikaci výsledků své tvůrčí činnosti. |
Is familiar with the rules of creating academic texts according to the APA manual and other recommended literature. Distinguishes between various genres of scientific articles. Differentiates between the qualitative requirements of different journals for publication. Evaluates the strengths and weaknesses of their manuscript. Finds a suitable journal for publishing the results of their creative work. |
Is familiar with the rules of creating academic texts according to the APA manual and other recommended literature. Distinguishes between various genres of scientific articles. Differentiates between the qualitative requirements of different journals for publication. Evaluates the strengths and weaknesses of their manuscript. Finds a suitable journal for publishing the results of their creative work. |
Skills |
---|
Sestaví strukturu studie a její abstrakt tak, aby co nejlépe popisoval dosažené výsledky výzkumu. Napíše odbornou studii dle publikačních požadavků časopisu. Vypořádá připomínky v rámci recenzního řízením v daném časopise. Aplikuje etické standardy publikování vědecké práce. Aktivně komunikuje s redakcí časopisu. |
Sestaví strukturu studie a její abstrakt tak, aby co nejlépe popisoval dosažené výsledky výzkumu. Napíše odbornou studii dle publikačních požadavků časopisu. Vypořádá připomínky v rámci recenzního řízením v daném časopise. Aplikuje etické standardy publikování vědecké práce. Aktivně komunikuje s redakcí časopisu. |
Creates the structure of the study and its abstract to best describe the achieved research results. Writes a professional study according to the publication requirements of the journal. Addresses feedback within the peer review process of the specific journal. Aapplies ethical standards for publishing scientific work. Actively communicates with the journal's editorial team. |
Creates the structure of the study and its abstract to best describe the achieved research results. Writes a professional study according to the publication requirements of the journal. Addresses feedback within the peer review process of the specific journal. Aapplies ethical standards for publishing scientific work. Actively communicates with the journal's editorial team. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Individual work of students |
Individual work of students |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Review |
Review |
Recommended literature
|
-
BRATKOVÁ, E. Metody citování literatury a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 : Metodický materiál pro autory vysokoškolských kvalifikačních prací. Verze: 1.0. Praha: Asociace knihoven vysokých škol České republiky, 2006.
-
Český normalizační institut. ČSN ISO 690-2 (01 0197) Informace a dokumentace. Bibliografické citace - Část 2. Praha: Český normalizační institut, 2000.
|