Lecturer(s)
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Ph.D. thesis serves as a proof that the student is able - on the basis of contemporary knowledge of science, research and development in the field - to solve a given problem and to present and defend their own approaches to the solution. Submission of Ph.D. Thesis.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Individual work of students
- Home preparation for classes
- 1200 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
not specified |
not specified |
learning outcomes |
---|
Orientuje se v soudobém diskursu věd o výchově a vzdělávání. Užívá aktuální výzkumné metody. Zvolí vhodná teoretická východiska svého výzkumu. Ověří validitu a reliabilitu předkládaných výsledků disertační práce. Porovná výsledky své práce s dosavadním vědeckým poznáním v badatelském poli. |
Orientuje se v soudobém diskursu věd o výchově a vzdělávání. Užívá aktuální výzkumné metody. Zvolí vhodná teoretická východiska svého výzkumu. Ověří validitu a reliabilitu předkládaných výsledků disertační práce. Porovná výsledky své práce s dosavadním vědeckým poznáním v badatelském poli. |
Orients himself in the contemporary discourse of educational sciences. Employs current research methods. Chooses suitable theoretical foundations for his research. Verifies the validity and reliability of the presented results of the dissertation. Compares the results of his work with existing scientific knowledge in the research field. |
Orients himself in the contemporary discourse of educational sciences. Employs current research methods. Chooses suitable theoretical foundations for his research. Verifies the validity and reliability of the presented results of the dissertation. Compares the results of his work with existing scientific knowledge in the research field. |
Skills |
---|
Popíše dosavadní vědecké poznání v oblasti tématu disertační práce. Aplikuje vhodnou metodu pro dosažení cíle své disertační práce. Sestaví ucelený text disertační práce. Posoudí stěžejní limity poznatků, které prezentuje dizertační práce. Zhodnotí přínos svých vědeckých výsledků. |
Popíše dosavadní vědecké poznání v oblasti tématu disertační práce. Aplikuje vhodnou metodu pro dosažení cíle své disertační práce. Sestaví ucelený text disertační práce. Posoudí stěžejní limity poznatků, které prezentuje dizertační práce. Zhodnotí přínos svých vědeckých výsledků. |
Describes the existing scientific knowledge in the area of the dissertation topic. Applies an appropriate method to achieve the goal of his dissertation. Compiles a comprehensive text of the dissertation. Assesses the key limitations of the knowledge presented in the dissertation. Evaluates the contribution of his scientific results. |
Describes the existing scientific knowledge in the area of the dissertation topic. Applies an appropriate method to achieve the goal of his dissertation. Compiles a comprehensive text of the dissertation. Assesses the key limitations of the knowledge presented in the dissertation. Evaluates the contribution of his scientific results. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Individual work of students |
Individual work of students |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
assessment methods |
---|
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
Analysis of another type of paper written by the student (Casuistry, diary, plan ...) |
Recommended literature
|
-
Literatura je vázána k dané oblasti disertační práce..
|