|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- Definite and indefinite article in the names of cities and countries - Omission of the article - Feminine gender in nouns referring to some professions - Plural in nouns ending in -s, -x, - z - Adjecives with one form for two genders - Position of a noun - Interrogative adverbs - Cardinal numerals - continuation, composition of cardinal numerals - Pronunciation and reading some new cardinal numerals - Ordinal numerals - introduction - Irregular verbs - Description of the city - Description of a person - Evaluation Test
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (Exposition, lecture, briefing), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Participation in classes
- 15 hours per semester
- Preparation for examination
- 55 hours per semester
- Home preparation for classes
- 50 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| The student should show French language vocabulary and language structure knowledge on A1 level of The Common European Framework of Reference for Languages. |
| The student should show French language vocabulary and language structure knowledge on A1 level of The Common European Framework of Reference for Languages. |
| slovní zásoba týkající se studia pravidla francouzské větné skladby základní jazykové vazby v jednoduché konverzaci slovní zásoba probíraných témat základní obraty v písemném projevu |
| slovní zásoba týkající se studia pravidla francouzské větné skladby základní jazykové vazby v jednoduché konverzaci slovní zásoba probíraných témat základní obraty v písemném projevu |
| Skills |
|---|
| porozumět v rámci pomalého poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde se student narodil napsat stručný jednoduchý text |
| porozumět v rámci pomalého poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde se student narodil napsat stručný jednoduchý text |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| The student is expected to prove an orientation in the system of the French pronunciation. She/he is able to use the gained knowledge for the independent communication in every-day situations. She/he is able to apply basic grammar structures in oral and simple written forms. |
| The student is expected to prove an orientation in the system of the French pronunciation. She/he is able to use the gained knowledge for the independent communication in every-day situations. She/he is able to apply basic grammar structures in oral and simple written forms. |
| teaching methods |
|---|
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Analysis of the student's language performance |
| Analysis of the student's language performance |
| Conversation |
| Conversation |
|
Recommended literature
|
-
J. Bárta. Průvodce francouzskou gramatikou.
-
J. Girardet, J. Pecheur. Campus I.
-
Pravdová, M. Francouzština pro začátečníky. Voznice : Leda, 1994. ISBN 80-901664-3-1.
-
R. Steele, J. Zemiro. Exercons - nous.
|