|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- articles and prepositions with city and country names - Plural nouns - Adjectives (one form for feminine and masculine) - Adjective - word order - Cardinal numbers - Ordinal numbers - introduction - Irregular verbs - A person - Test
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Preparation for course credit
- 22 hours per semester
- Home preparation for classes
- 40 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Řečové dovednosti odpovídající úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Řečové dovednosti odpovídající úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| ovládat slovní zásobu týkající se studenta a jeho studia pravidla francouzské větné skladby základní jazykové vazby v jednoduché konverzaci slovní zásobu probíraných témat základní obraty v písemném projevu |
| ovládat slovní zásobu týkající se studenta a jeho studia pravidla francouzské větné skladby základní jazykové vazby v jednoduché konverzaci slovní zásobu probíraných témat základní obraty v písemném projevu |
| Skills |
|---|
| porozumět v rámci pomalého poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde student žije napsat stručný jednoduchý text |
| porozumět v rámci pomalého poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde student žije napsat stručný jednoduchý text |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| The student is able to write texts, uses his/her knowledge in common life situations, can use the learn grammar structures. |
| The student is able to write texts, uses his/her knowledge in common life situations, can use the learn grammar structures. |
| teaching methods |
|---|
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Conversation |
| Conversation |
| Analysis of the student's language performance |
| Analysis of the student's language performance |
|
Recommended literature
|
-
D. Abry, M.-L.Chalaron. La grammaire des premiers temps, FLEM.
-
J. Bárta. Průvodce francouzskou gramatikou.
-
J. Girardet, J. Pecheur. Campus I.
-
M. Pravdová. Francouzština pro začátečníky, LEDA.
|