| 
        Lecturer(s)
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        - articles and prepositions with city and country names  - Plural nouns  - Adjectives (one form for feminine and masculine)  - Adjective - word order  - Cardinal numbers   - Ordinal numbers - introduction - Irregular verbs  - A person  - Test    
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
        
            
                    
                
                    
                    - Preparation for course credit
                        - 40 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Participation in classes
                        - 26 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Home preparation for classes
                        - 24 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| ovládat  slovní zásobu týkající se studenta a jeho studia pravidla francouzské větné skladby základní jazykové vazby v jednoduché konverzaci slovní zásobu probíraných témat základní obraty v písemném projevu | 
| ovládat  slovní zásobu týkající se studenta a jeho studia pravidla francouzské větné skladby základní jazykové vazby v jednoduché konverzaci slovní zásobu probíraných témat základní obraty v písemném projevu | 
| Skills | 
|---|
|  porozumět v rámci pomalého poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde student žije  napsat stručný jednoduchý text | 
|  porozumět v rámci pomalého poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde student žije  napsat stručný jednoduchý text | 
| learning outcomes | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| The student is able to write texts, uses his/her knowledge in common life situations, can use the learn grammar structures.    | 
| The student is able to write texts, uses his/her knowledge in common life situations, can use the learn grammar structures.    | 
| teaching methods | 
|---|
| Practice exercises | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Practice exercises | 
| Text analysis | 
| Text analysis | 
| Skills | 
|---|
| Analysis of a presentation | 
| Analysis of a presentation | 
| assessment methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Conversation | 
| Conversation | 
| Analysis of the student's language performance | 
| Analysis of the student's language performance | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    D. Abry, M.-L.Chalaron. La grammaire des premiers temps, FLEM. 
                
 
            
                
                - 
                    J. Bárta. Průvodce francouzskou gramatikou. 
                
 
            
                
                - 
                    J. Girardet, J. Pecheur. Campus I. 
                
 
            
                
                - 
                    M. Pravdová. Francouzština pro začátečníky, LEDA. 
                
 
            
         
         
         
     |