Lecturer(s)
|
|
Course content
|
- Death and dying - Hygiene - Mental health nursing - Monitoring the patient - Communication with patients .
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book)
- Participation in classes
- 22 hours per semester
- Home preparation for classes
- 33 hours per semester
- Preparation for examination
- 35 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
use the rules of English sentence structure |
use the rules of English sentence structure |
use correct grammatical tenses |
use correct grammatical tenses |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
distinguish between pre-present and simple past |
distinguish between pre-present and simple past |
používat pravidla anglické větné stavby |
používat pravidla anglické větné stavby |
používat správné gramatické časy |
používat správné gramatické časy |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
Skills |
---|
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
master the basic principles of creating presentations |
master the basic principles of creating presentations |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými |
prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými |
vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
fill out the documents related to the death |
fill out the documents related to the death |
demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
list and describe mental disorders |
list and describe mental disorders |
use vocabulary related to vital signs |
use vocabulary related to vital signs |
describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
Skills |
---|
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
master the basic principles of creating presentations |
master the basic principles of creating presentations |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
Methods for working with texts (Textbook, book) |
assessment methods |
---|
Composite examination (Written part + oral part) |
Composite examination (Written part + oral part) |
Recommended literature
|
-
First aid manual : the authorised manual of St. John Ambulance, St. Andrew?s Ambulance Association, and the British Red Cross. 8-th ed., revised. London : Dorling Kindersley, 2006. ISBN 1-4053-1573-3.
-
GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use - Medicine.
-
GRICE, T. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada Publishing+Avicenum, 1999.
|