|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- Death and dying - Hygiene - Mental health nursing - Monitoring the patient - Communication with patients;
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Individual work of students
- Participation in classes
- 22 hours per semester
- Home preparation for classes
- 40 hours per semester
- Preparation for examination
- 28 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - B1 of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| use the rules of English sentence structure |
| use the rules of English sentence structure |
| use correct grammatical tenses |
| use correct grammatical tenses |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| distinguish between pre-present and simple past |
| distinguish between pre-present and simple past |
| používat pravidla anglické větné stavby |
| používat pravidla anglické větné stavby |
| používat správné gramatické časy |
| používat správné gramatické časy |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| Skills |
|---|
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
| vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
| prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými |
| prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými |
| vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
| vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
| použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
| použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
| vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
| vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
| fill out the documents related to the death |
| fill out the documents related to the death |
| demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
| demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
| list and describe mental disorders |
| list and describe mental disorders |
| use vocabulary related to vital signs |
| use vocabulary related to vital signs |
| describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
| describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
| Skills |
|---|
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Individual work of students |
| Individual work of students |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Composite examination (Written part + oral part) |
| Composite examination (Written part + oral part) |
|
Recommended literature
|
-
First aid manual : the authorised manual of St. John Ambulance, St. Andrew?s Ambulance Association, and the British Red Cross. 8-th ed., revised. London : Dorling Kindersley, 2006. ISBN 1-4053-1573-3.
-
GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use, Medicine. Oxford University Press, 2007.
-
GRICE, TONY. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Academia centrum UTB ve Zlíně, 2007.
-
TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Grada Publishing + Avicenum, 1999.
|