|
Lecturer(s)
|
-
Divošová Romana, Mgr.
-
Galačová Veronika, Mgr.
|
|
Course content
|
- Body Systems and Their Disorders; - Hospital Admissions; - Accidents and emergencies. - Pain - Taking a Family History. - Visit to a Doctor;
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Analysis of a presentation, Individual work of students
- Participation in classes
- 8 hours per semester
- Home preparation for classes
- 42 hours per semester
- Preparation for examination
- 40 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - A1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - A1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. |
| use the rules of English sentence structure |
| use the rules of English sentence structure |
| use correct grammatical tenses |
| use correct grammatical tenses |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| distinguish between pre-present and simple past |
| distinguish between pre-present and simple past |
| používat pravidla anglické větné stavby |
| používat pravidla anglické větné stavby |
| používat správně gramatické časy |
| používat správně gramatické časy |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| Skills |
|---|
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy tvorby prezentací |
| zvládnout základní principy tvorby prezentací |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| zvolit správně tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře a proces přijímání pacienta do nemocnice |
| zvolit správně tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře a proces přijímání pacienta do nemocnice |
| rozlišit tělní systémy a jejich případné poruchy |
| rozlišit tělní systémy a jejich případné poruchy |
| objasnit faktory důležité pro prevenci takových onemocnění |
| objasnit faktory důležité pro prevenci takových onemocnění |
| vyjmenovat typy bolestí |
| vyjmenovat typy bolestí |
| sestavit správně otázky pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění zdravotnické dokumentace |
| sestavit správně otázky pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění zdravotnické dokumentace |
| choose the correct verb forms to describe a visit to the doctor. |
| choose the correct verb forms to describe a visit to the doctor. |
| describe the process of admitting a patient to a hospital. |
| describe the process of admitting a patient to a hospital. |
| distinguish body systems, their possible disorders and factors important for the prevention of such diseases. |
| distinguish body systems, their possible disorders and factors important for the prevention of such diseases. |
| list the types of pain. |
| list the types of pain. |
| correctly compile the questions needed to take a family history and to fill in the basic medical documentation. |
| correctly compile the questions needed to take a family history and to fill in the basic medical documentation. |
| Skills |
|---|
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Analysis of a presentation |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Individual work of students |
| Individual work of students |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Analysis of a presentation |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) |
| assessment methods |
|---|
| Composite examination (Written part + oral part) |
| Composite examination (Written part + oral part) |
|
Recommended literature
|
-
GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use, Medicine. Oxford University Press, 2007.
-
GRICE, TONY. Nursing 1. Oxford University Press, 2007.
-
LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Academia centrum UTB ve Zlíně, 2007.
-
POHL, A. Professional English Medical. Essex, 2005. ISBN 0-562-45147-7.
-
SWAN, M. WALTER, C. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-442077-8.
-
ŠTANGLOVÁ, M. Komunikace lékař - pacient. Praha: Karolinum, 2004.
-
TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada Publishing+Avicenum, 1999.
|