| 
        Lecturer(s)
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        - Body Systems and Their Disorders;  - Hospital Admissions;  - Accidents and emergencies. - Pain - Taking a Family History. - Visit to a Doctor; 
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Analysis of a presentation, Individual work of students
        
            
                    
                
                    
                    - Participation in classes
                        - 22 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Home preparation for classes
                        - 33 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Preparation for examination
                        - 35 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - A1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| Initial level of the course participant's receptive and productive language skills - A1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| use the rules of English sentence structure | 
| use the rules of English sentence structure | 
| use correct grammatical tenses | 
| use correct grammatical tenses | 
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed | 
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed | 
| apply basic principles when creating and delivering presentations | 
| apply basic principles when creating and delivering presentations | 
| distinguish between pre-present and simple past | 
| distinguish between pre-present and simple past | 
| používat pravidla anglické větné stavby | 
| používat pravidla anglické větné stavby | 
| používat správně gramatické časy | 
| používat správně gramatické časy | 
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat | 
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat | 
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací | 
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací | 
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost | 
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost | 
| Skills | 
|---|
| understand written and oral speech at the given language level | 
| understand written and oral speech at the given language level | 
| express an idea orally and in writing using the correct language structure | 
| express an idea orally and in writing using the correct language structure | 
| modify language expression according to the degree of formality of the language | 
| modify language expression according to the degree of formality of the language | 
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase | 
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase | 
| master the basic principles of creating presentations | 
| master the basic principles of creating presentations | 
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni | 
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni | 
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury | 
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury | 
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka | 
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka | 
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty | 
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty | 
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací | 
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací | 
| learning outcomes | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| zvolit správné tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře a proces přijímání pacienta do nemocnice. | 
| zvolit správné tvary sloves s cílem popsat návštěvu u lékaře a proces přijímání pacienta do nemocnice. | 
| rozeznat tělní systémy a jejich případné poruchy | 
| rozeznat tělní systémy a jejich případné poruchy | 
| objasnit faktory důležité pro prevenci takových onemocnění | 
| objasnit faktory důležité pro prevenci takových onemocnění | 
| vyjmenovat typy bolestí | 
| vyjmenovat typy bolestí | 
| sestavit správné otázky potřebné pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění zdravotnické dokumentace | 
| sestavit správné otázky potřebné pro odebrání rodinné anamnézy a pro vyplnění zdravotnické dokumentace | 
| choose the correct verb forms to describe a visit to the doctor. | 
| choose the correct verb forms to describe a visit to the doctor. | 
| describe the process of admitting a patient to a hospital. | 
| describe the process of admitting a patient to a hospital. | 
| distinguish body systems, their possible disorders and factors important for the prevention of such diseases. | 
| distinguish body systems, their possible disorders and factors important for the prevention of such diseases. | 
| list the types of pain. | 
| list the types of pain. | 
| correctly compile the questions needed to take a family history and to fill in the basic medical documentation. | 
| correctly compile the questions needed to take a family history and to fill in the basic medical documentation. | 
| Skills | 
|---|
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni  | 
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni  | 
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury | 
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury | 
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka  | 
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka  | 
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty  | 
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty  | 
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací | 
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací | 
| understand written and oral speech at the given language level | 
| understand written and oral speech at the given language level | 
| express an idea orally and in writing using the correct language structure | 
| express an idea orally and in writing using the correct language structure | 
| modify language expression according to the degree of formality of the language | 
| modify language expression according to the degree of formality of the language | 
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase | 
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase | 
| master the basic principles of creating presentations | 
| master the basic principles of creating presentations | 
| teaching methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Analysis of a presentation | 
| Analysis of a presentation | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Individual work of students | 
| Individual work of students | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| assessment methods | 
|---|
| Composite examination (Written part + oral part) | 
| Composite examination (Written part + oral part) | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    GLENDINNING, E., HOWARD, R. Professional English in Use, Medicine. Oxford University Press, 2007. 
                
 
            
                
                - 
                    GRICE, TONY. Nursing 1. Oxford University Press, 2007. 
                
 
            
                
                - 
                    LAMPEROVÁ, V. English for Nursing. Academia centrum UTB ve Zlíně, 2007. 
                
 
            
                
                - 
                    POHL, A. Professional English Medical. Essex, 2005. ISBN 0-562-45147-7.
                
 
            
                
                - 
                    SWAN, M. WALTER, C. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-442077-8.
                
 
            
                
                - 
                    ŠTANGLOVÁ, M. Komunikace lékař - pacient. Praha: Karolinum, 2004. 
                
 
            
                
                - 
                    TOPILOVÁ, V. Anglicko-český / česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada Publishing+Avicenum, 1999. 
                
 
            
         
         
         
     |