| 
        Lecturer(s)
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        - Health, sports - The environment, the weather - Science, technology - The media, celebrity - Shopping, fashion - Relative clauses - defining and non-defining - Conditionals - Adjectives and adverbs  - Passive - Articles - Phrasal verbs - Letter, essay - Article, report
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    | 
        
        Monologic (Exposition, lecture, briefing), Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming), Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| This course assumes knowledge of English at level B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| This course assumes knowledge of English at level B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages. | 
| learning outcomes | 
|---|
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Ovládá pravidla anglické větné skladby na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni B2 dle CEFR a správně je využívá v projevu. | 
| Rozlišuje gramatické časy na úrovni B2 dle CEFR a správně je využívá v projevu. | 
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B2 dle CEFR.  | 
| Přeformuluje své myšlenky za použití specializované slovní zásoby na úrovni B2 dle CEFR.  | 
| Analyzuje principy formátu zkoušky FCE. | 
| Analyzuje principy formátu zkoušky FCE. | 
| Skills | 
|---|
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Rozumí psanému i mluvenému projevu na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Vyjadřuje ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Modifikuje jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Analyzuje situace a vybere potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty, kolokviální jazyk) na úrovni B2 dle CEFR. | 
| Analyzuje situace a vybere potřebné gramatické nástroje (správné časy, slovní obraty, kolokviální jazyk) na úrovni B2 dle CEFR. | 
| teaching methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Dialogic (Discussion, conversation, brainstorming) | 
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Monologic (Exposition, lecture, briefing) | 
| Practice exercises | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| Practice exercises | 
| Methods for working with texts (Textbook, book) | 
| assessment methods | 
|---|
| Written examination | 
| Written examination | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HEWINGS, Martin. Advanced Grammar In Use. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 978-1-10-769738-6.
                
 
            
                
                - 
                    MAY, Peter. Compact First: Student´s book with answers. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-42844-7.
                
 
            
                
                - 
                    MAY, Peter. Compact First: Workbook with answers. Cambridge: CUP, 2014. ISBN 978-1-107-42856-0.
                
 
            
                
                - 
                    TAYFOOR, Susanne. Common Mistakes at First Certificate?and How to Avoid Them. Cambridge: CUP, 2004. ISBN 978-0-521-52062-1.
                
 
            
         
         
         
     |