|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
- Articles and prepositions with city and country names - Feminine gender - feminine - Plural nouns (-s, -x, - z) - Adjectives (one form for feminine and masculine) - Adjective - word order - Adverbs with the function of question words - Cardinal numbers 2. - Cardinal numbers - pronunciation - Ordinal numbers - introduction - Iirregular verbs - My town - description - A person - giving basic information - Test
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Methods for working with texts (Textbook, book), Practice exercises
- Participation in classes
- 28 hours per semester
- Preparation for course credit
- 32 hours per semester
- Home preparation for classes
- 30 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| The student is aware with basic vocabulary and language structures on A1 level of The Common European Framework of Reference for Languages. |
| The student is aware with basic vocabulary and language structures on A1 level of The Common European Framework of Reference for Languages. |
| slovní zásoby týkající se studenta a studia pravidel francouzské větné skladby základních jazykových vazeb v jednoduché konverzaci slovní zásoby probíraných témat základních obratů v písemném projevu |
| slovní zásoby týkající se studenta a studia pravidel francouzské větné skladby základních jazykových vazeb v jednoduché konverzaci slovní zásoby probíraných témat základních obratů v písemném projevu |
| Skills |
|---|
| porozumět v rámci poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde student žije napsat stručný jednoduchý text |
| porozumět v rámci poslechu známým slovům a základním frázím porozumět v rámci čtení známým slovům a jednoduchým větám umět se jednoduchým způsobem domluvit, klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat popsat místo, kde student žije napsat stručný jednoduchý text |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| The student knows basic rules of French pronunciation. He/she can use the knowledge of the course to communicate in everyday situations. The student uses grammar structures and lexis of the course to write and speak. |
| The student knows basic rules of French pronunciation. He/she can use the knowledge of the course to communicate in everyday situations. The student uses grammar structures and lexis of the course to write and speak. |
| teaching methods |
|---|
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| Practice exercises |
| Practice exercises |
| Methods for working with texts (Textbook, book) |
| assessment methods |
|---|
| Analysis of the student's language performance |
| Analysis of the student's language performance |
| Conversation |
| Conversation |
|
Recommended literature
|
-
Abry, Chalaron. La grammaire des premiers temps.
-
C. Hugot, V. M. Kizirian. Alter Ego + 1. Hachette Livre, 2012. ISBN 978-2-01-155810-7.
-
J. Bárta. Průvodce francouzskou gramatikou.
-
Pravda, M., Pravdová, M. Francouzština (nejen) pro samouky.
|