Lecturer(s)
|
-
Divošová Romana, Mgr.
-
Galačová Veronika, Mgr.
|
Course content
|
- Death and dying - Hygiene - Mental health nursing - Monitoring the patient - Communication with patients
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
use the rules of English sentence structure |
use the rules of English sentence structure |
use correct grammatical tenses |
use correct grammatical tenses |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
apply basic principles when creating and delivering presentations |
distinguish between pre-present and simple past |
distinguish between pre-present and simple past |
používat pravidla anglické větné stavby |
používat pravidla anglické větné stavby |
používat správné gramatické časy |
používat správné gramatické časy |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
Skills |
---|
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
master the basic principles of creating presentations |
master the basic principles of creating presentations |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalým |
prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalým |
vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
fill out the documents related to the death |
fill out the documents related to the death |
demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
list and describe mental disorders |
list and describe mental disorders |
use vocabulary related to vital signs |
use vocabulary related to vital signs |
describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
Skills |
---|
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
understand written and oral speech at the given language level |
understand written and oral speech at the given language level |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
express an idea orally and in writing using the correct language structure |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
modify language expression according to the degree of formality of the language |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
master the basic principles of creating presentations |
master the basic principles of creating presentations |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Didactic test |
Didactic test |
Recommended literature
|
|