| 
        Lecturer(s)
     | 
    
        
            
                - 
                    Divošová Romana, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Galačová Veronika, Mgr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        -  Death and dying -  Hygiene -  Mental health nursing -  Monitoring the patient  -  Communication with patients  
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Preparation for examination
                        - 38 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Home preparation for classes
                        - 40 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Participation in classes
                        - 12 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | prerequisite | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| use the rules of English sentence structure | 
| use the rules of English sentence structure | 
| use correct grammatical tenses | 
| use correct grammatical tenses | 
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed | 
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed | 
| apply basic principles when creating and delivering presentations | 
| apply basic principles when creating and delivering presentations | 
| distinguish between pre-present and simple past | 
| distinguish between pre-present and simple past | 
| používat pravidla anglické větné stavby | 
| používat pravidla anglické větné stavby | 
| používat správné gramatické časy | 
| používat správné gramatické časy | 
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat | 
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat | 
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací | 
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací | 
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost | 
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost | 
| Skills | 
|---|
| understand written and oral speech at the given language level | 
| understand written and oral speech at the given language level | 
| express an idea orally and in writing using the correct language structure | 
| express an idea orally and in writing using the correct language structure | 
| modify language expression according to the degree of formality of the language | 
| modify language expression according to the degree of formality of the language | 
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase | 
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase | 
| master the basic principles of creating presentations | 
| master the basic principles of creating presentations | 
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni | 
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni | 
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka | 
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka | 
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty | 
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty | 
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací | 
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací | 
| vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury | 
| vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury | 
| learning outcomes | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| vyplnit dokumenty týkající se úmrtí | 
| vyplnit dokumenty týkající se úmrtí | 
| prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalým | 
| prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalým | 
| vyjmenovat a popsat psychické poruchy | 
| vyjmenovat a popsat psychické poruchy | 
| použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí | 
| použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí | 
| vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování  | 
| vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování  | 
| fill out the documents related to the death | 
| fill out the documents related to the death | 
| demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors | 
| demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors | 
| list and describe mental disorders | 
| list and describe mental disorders | 
| use vocabulary related to vital signs | 
| use vocabulary related to vital signs | 
| describe hygiene regulations and the principles of their compliance   | 
| describe hygiene regulations and the principles of their compliance   | 
| Skills | 
|---|
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací | 
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací | 
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty  | 
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty  | 
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka  | 
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka  | 
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury | 
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury | 
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni  | 
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni  | 
| understand written and oral speech at the given language level | 
| understand written and oral speech at the given language level | 
| express an idea orally and in writing using the correct language structure | 
| express an idea orally and in writing using the correct language structure | 
| modify language expression according to the degree of formality of the language | 
| modify language expression according to the degree of formality of the language | 
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase | 
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase | 
| master the basic principles of creating presentations | 
| master the basic principles of creating presentations | 
| assessment methods | 
|---|
| Knowledge | 
|---|
| Didactic test | 
| Didactic test | 
    
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Grice, Tony. Nursing 1. Oxford University Press. 2011.
                
 
            
         
         
         
     |