|
Lecturer(s)
|
-
Galačová Veronika, Mgr.
-
Divošová Romana, Mgr.
|
|
Course content
|
- Death and dying - Hygiene - Mental health nursing - Monitoring the patient - Communication with patients .
|
|
Learning activities and teaching methods
|
- Participation in classes
- 22 hours per semester
- Preparation for examination
- 28 hours per semester
- Home preparation for classes
- 40 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| use the rules of English sentence structure |
| use the rules of English sentence structure |
| use correct grammatical tenses |
| use correct grammatical tenses |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| demonstrate knowledge of the vocabulary of the topics discussed |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| apply basic principles when creating and delivering presentations |
| distinguish between pre-present and simple past |
| distinguish between pre-present and simple past |
| používat pravidla anglické větné stavby |
| používat pravidla anglické větné stavby |
| používat správné gramatické časy |
| používat správné gramatické časy |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| prokázat znalost slovní zásoby probíraných témat |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| aplikovat základní principy při tvorbě a přednesu prezentací |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| rozlišit předpřítomnost a prostou minulost |
| Skills |
|---|
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit myšlenku ústně i písemně za použití správné jazykové struktury |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
| vyplnit dokumenty týkající se úmrtí |
| prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými |
| prokázat znalost slovní zásoby v komunikaci s pozůstalými |
| vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
| vyjmenovat a popsat psychické poruchy |
| použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
| použít slovní zásobu týkající se vitálních funkcí |
| vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
| vyjmenovat hygienické předpisy a principy jejich dodržování |
| fill out the documents related to the death |
| fill out the documents related to the death |
| demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
| demonstrate knowledge of vocabulary in communication with survivors |
| list and describe mental disorders |
| list and describe mental disorders |
| use vocabulary related to vital signs |
| use vocabulary related to vital signs |
| describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
| describe hygiene regulations and the principles of their compliance |
| Skills |
|---|
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| porozumět psanému a ústnímu projevu na dané jazykové úrovni |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit ústně i písemně myšlenku za použití správné jazykové struktury |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| zvládnout základní principy při tvorbě prezentací |
| understand written and oral speech at the given language level |
| understand written and oral speech at the given language level |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| express an idea orally and in writing using the correct language structure |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| modify language expression according to the degree of formality of the language |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| analyze the situation and choose the necessary grammatical tools - correct tenses, turns of phrase |
| master the basic principles of creating presentations |
| master the basic principles of creating presentations |
|
Recommended literature
|
-
Grice, Tony. Nursing 1. Oxford University Press. 2011.
|